Manager Verstappen: 'Ik geloof dat de internationale doorbraak er nu wel is..' Max Verstappen
Max Verstappen

Manager Verstappen: 'Ik geloof dat de internationale doorbraak er nu wel is..'

Manager Verstappen: 'Ik geloof dat de internationale doorbraak er nu wel is..'

Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, stelt dat de interesse in een samenwerking met de Red Bull Racing-coureur massaal is toegenomen. Sinds zijn eerste wereldtitels kloppen de potentiële partners op de deur, en dat stemt kamp Verstappen tevreden. Ook ziet Vermeulen dat Liberty Media, de rechtenhouder van de Formule 1, een positieve rol speelt in dit verhaal.

In gesprek met De Telegraaf gaat Vermeulen in op de toegenomen populariteit van de Formule 1-coureur. 'Die heeft absoluut een vlucht genomen', bevestigt hij. 'Wij laten alles analyseren door databureau Nielsen. Op die manier kunnen we ons onderbuikgevoel staven met de feiten. Zo wordt gemeten hoe Verstappen er internationaal op staat.'

Uit die data-analyse is gekomen dat de populariteit van de regerend wereldkampioen ongekend hoog ligt. Dat betekent dat de mogelijke sponsoren zich dagelijks aanbieden bij zijn management om een aanbod te doen voor een samenwerking. 'Dan kijken we of het in ons plaatje past en of we niet in het vaarwater van Red Bull gaan zitten', meldt Vermeulen.

'We proberen de juiste krenten uit de pap te halen. Ik geloof dat de internationale doorbraak er nu wel is..', benadrukt hij. Daarmee impliceert hij dat er ook internationale partijen zijn die geïnteresseerd zijn in de diensten van Verstappen. Momenteel zijn enkele van de grote namen die aan de coureur verbonden zijn Jumbo, Viaplay en CarNext.

Formule 1 draagt steentje bij aan populariteit Verstappen

Dat de Limburger op zoveel aandacht kan rekenen ligt niet alleen aan zijn eigen prestaties, maar ook aan de moeite die de Formule 1 zelf doet om meer kijkers te trekken. Zo is de sport langzaamaan de Amerikaanse markt aan het veroveren. 'De nieuwe race in Miami was meteen uitverkocht en er zijn concrete plannen om naar Las Vegas te gaan', stelt Vermeulen, die de positieve gevolgen van de groei in Amerika eigenhandig ervaart.

'Ook op het gebied van sociale media zijn ze booming en ik begrijp wel dat de Netflix-serie de sport geholpen heeft', concludeert de manager. Ook Verstappens management is niet weg van de manier waarop diverse zaken geportretteerd worden in de show, maar Vermeulen begrijpt de toegevoegde waarde ervan. Meer exposure voor zijn coureur betekent immers meer marketingwaarde, en dus grotere deals.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws