AlphaTauri over aankomende updates: 'We kunnen een goede stap vooruit maken' Formule 1
Formule 1

AlphaTauri over aankomende updates: 'We kunnen een goede stap vooruit maken'

AlphaTauri over aankomende updates: 'We kunnen een goede stap vooruit maken'

Het team van AlphaTauri zal de komende drie races met nieuwe updates aan de AT02, zoals de auto van het team heet. Dat vertelt Jody Egginton, de technisch directeur van het team, tegenover de Franse tak van Motorsport.com. Volgens de Engelsman zouden de updates moet bijdragen aan een goede stap vooruit voor het team dat in Bahrein ook al sterk leek.

Zo maakte AlphaTauri flinke indruk tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van vorig weekend. Zo werd Yuki Tsunoda knap tweede in Q1 en kwalificeerde Pierre Gasly zich op ene vijfde plaats in Q3. Vanaf een veertiende startplek werd Tsunoda vervolgens negende in de race. Daarmee werd het potentieel van de bolide bevestigd dat ook al te zien was tijdens de wintertests op dezelfde baan in de golfstaat.

Als we Egginton moeten geloven, zullen we de goede prestaties van AlphaTauri tijdens nog meer raceweekenden zien. Zo komen er updates aan de auto bij de komende drie Grands Prix: 'We zullen nieuwe onderdelen in Imola, Portugal en Spanje aan de auto monteren. Daarmee willen we vooruitgang boeken, als zal het geen krantenkoppen halen. We zouden rond de Grand Prix van Spanje een goede stap vooruit kunnen maken.'

Kleine aanpassingen na wintertests voor AlphaTauri

'We hebben een aantal ontwikkelingen in de pijplijn zitten', vervolgt Egginton zijn verhaal die ook terugkijkt naar de wintertests: 'We keken naar de gegevens van de wintertests om te kijken of onze aerodynamische ontwikkelingen op de juiste weg waren. Daardoor brachten we een auto naar het Grand Prix-weekend met enkele kleine verschillen. Zo kwamen we uit de test met een relatief goede auto.'

Hoewel Egginton graag alles aangrijpt om de auto te verbeteren, weet hij ook dat teveel van het goede de ontwikkeling van de auto zal tegenwerken: 'We proberen de auto een breder aerodynamisch werkvenster geven om op lage snelheden beter te functioneren. Dat moet alleen wel correleren met de rest van de auto voordat we bepalen of we het gaan doen. Het moet namelijk niet de verdere ontwikkeling verstoren', aldus Egginton.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws