AMuS analyseert middenveld: Alfa Romeo en AlphaTauri vormen gevaar

AMuS analyseert middenveld: Alfa Romeo en AlphaTauri vormen gevaar

Het is Alfa Romeo gelukt om een stap omhoog naar het middenveld te maken, concludeert Auto, Motor un Sport. Het team doet mee met de achterste helft van het middenveld, dat verder bestaat uit Alpine en Aston Martin. Echter, het gat met de voorste helft van het middenveld is groot. AlphaTauri, Ferrari en McLaren zijn voorlopig allemaal buiten bereik. Die drie teams hebben grote stappen gemaakt deze winter en zullen een nauwe strijd aangaan om de derde plek in het klassement. McLaren neemt op dit moment de leiding.

Kimi Räikkönen eindigde de GP van Bahrein met slechts 2,1 seconden achterstand op Lance Stroll en liet daarmee zien wat de Alfa Romeo C41 in zijn mars heeft. De Fin dacht dat hij binnen twee ronden de Canadees nog had kunnen inhalen, als hij die kans had gekregen. Het is een teken van de vooruitgang die het team heeft geboekt, maar ook van de achteruitgang die Aston Martin en Alpine meemaken. De twee teams missen snelheid en consistentie. Daarnaast 'vreten ze hun banden op'. Alpine experimenteerde gedurende het afgelopen weekend nog met meerdere vloeren, terwijl Aston Martin nog steeds niet echt een goed idee heeft waar zijn zwakte vandaan komt.

Naast Alfa Romeo heeft ook AlphaTauri grote stappen gemaakt volgens Auto, Motor und Sport. Het team had de derde plaats kunnen pakken, zij het niet dat McLaren met de nieuwe Mercedes-krachtbron ook een stuk sterker is geworden. AlphaTauri was het enige middenveld-team dat met Pierre Gasly door Q2 kwam op de medium-band. Toch zal McLaren de nummer drie zijn dit seizoen, wk-punten worden nou eenmaal op zondag verdeeld en niet op zaterdag. De MCL35M heeft zijn sterke punten van vorig jaar gehouden en ondertussen de zwakke punten verminderd. Het team uit Woking zal nog wel moeten opletten voor gevaar dat uit Italië komt. Niemand van de concurrentie had namelijk verwacht dat Ferrari sterk zou zijn, maar in de kwalificatie vormde het een flinke bedreiging. Daarnaast heeft Ferrari de meeste ruimte voor verbetering.

Gat naar voren en naar achteren

Het gat tussen het middenveld en de koplopers is groot. Red Bull en Mercedes zijn volgens Auto, Motor und Sport nagenoeg onaantastbaar in hun strijd om de wereldtitel. Het gat met McLaren is te groot om gedicht te worden gedurende het seizoen. Hetzelfde geldt voor de achterhoede, waar Williams en Haas proberen om niet laatste te worden. Dat gevecht zal beslist worden door het team dat het meeste geluk zal hebben. Beide auto's lijken namelijk zeer vatbaar te zijn voor de weers- en baanomstandigheden tijdens een Grand Prix. Dit Formule 1-seizoen zal dus meerdere, spannende gevechten hebben op verschillende niveaus.



Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Update II | Rosberg: 'Verstappen heeft geen tips nodig van mij'

Nico Rosberg is aardig kritisch naar Max Verstappen na zijn performance in Portugal. De Red Bull Racing-coureur maakt volgens...

Analyse longruns: Pijlsnelle Verstappen toont verborgen snelheid Red Bull

Max Verstappen mag dan in de tweede vrije training voor de Grand Prix van Spanje geen potten hebben gebroken met zijn teleurs...

F1 in het kort | Verstappen over kerbstones: 'Dat snapt mijn reet ook wel'

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport d...

Boordradio's VT1 | Ingenieur Perez: 'Verstappen heeft zijn auto beschadigd in bocht 7'

Ook tijdens de eerste vrije training in Spanje was er weer voldoende te horen op de boordradio's. Zo ervoer Lewis Hamilton wa...

Ondertussen in de F1 | Verstappen gaat zingend het weekend in

Tussen al het belangrijke nieuws kun je tijdens een Grand Prix-weekend best wat dingetjes missen. Geen nood, F1Maximaal houdt...

Verstappen tevreden in Spanje ondanks P9: 'Hebben een prima dag gedraaid'

Max Verstappen denkt dat Red Bull Racing een prima eerste dag gekend heeft in Spanje. De Nederlander wist de eerste vrije tra...

Marko vreest: 'Nu wordt het wel krap met de reserveonderdelen'

Helmut Marko laat vanuit Spanje weten dat er niet heel veel reserveonderdelen aanwezig zijn voor Max Verstappen en Sergio Per...

Live F1 15.00u | Tweede vrije training Grand Prix van Spanje 2021

Nog geen week na de Grand Prix van Portugal staat het Spaanse Formule 1-evenement van 2021 alweer op de agenda. Het Zuid-Euro...

Overzicht tijden Formule 1 Grand Prix van Spanje 2021

Bijkomen van de Grand Prix van Portugal kan bijna niet, want zeven dagen later staat de volgende race alweer op de planning,...

Update | Wolff reageert op Horner: 'Dat krijg je als je drie keer zoveel salaris aanbiedt'

De nieuwe motorafdeling van Red Bull Racing kent bijna een vliegende start. Al eerder haalde het team in totaal zes experts v...

Lees meer

Net binnen

Marko: 'Pérez mist simpelweg die laatste twee tienden op Verstappen'

Helmut Marko is tevreden met hoe Sergio Pérez het tot nu toe heeft gedaan bij Red Bull Racing, zo laat hij weten tegenover Sp...

Tanabe oneens met Verstappen: 'Mercedes-motor is niet per sé beter'

Honda is voor de derde vrije training nog opzoek naar de reden waarvoor Yuki Tsunoda een tijdje stilstond in de garage van Al...

Update II | Rosberg: 'Verstappen heeft geen tips nodig van mij'

Nico Rosberg is aardig kritisch naar Max Verstappen na zijn performance in Portugal. De Red Bull Racing-coureur maakt volgens...

Hoe laat is de kwalificatie voor de Grand Prix van Spanje 2021?

De vrijdagsessies zitten erop en de zaterdag is aangebroken in Barcelona. Zoals altijd in de Formule 1 betekent dat maar één...

F1 Live 12.00u | Derde vrije training Grand Prix van Spanje 2021

Het vierde Formule 1-weekend is inmiddels in volle gang en de tweede dag van het weekeinde is aangebroken. Voordat er wordt g...

Lees meer