AMuS analyseert middenveld: Alfa Romeo en AlphaTauri vormen gevaar Formule 1
Formule 1

AMuS analyseert middenveld: Alfa Romeo en AlphaTauri vormen gevaar

AMuS analyseert middenveld: Alfa Romeo en AlphaTauri vormen gevaar

Het is Alfa Romeo gelukt om een stap omhoog naar het middenveld te maken, concludeert Auto, Motor un Sport. Het team doet mee met de achterste helft van het middenveld, dat verder bestaat uit Alpine en Aston Martin. Echter, het gat met de voorste helft van het middenveld is groot. AlphaTauri, Ferrari en McLaren zijn voorlopig allemaal buiten bereik. Die drie teams hebben grote stappen gemaakt deze winter en zullen een nauwe strijd aangaan om de derde plek in het klassement. McLaren neemt op dit moment de leiding.

Kimi Räikkönen eindigde de GP van Bahrein met slechts 2,1 seconden achterstand op Lance Stroll en liet daarmee zien wat de Alfa Romeo C41 in zijn mars heeft. De Fin dacht dat hij binnen twee ronden de Canadees nog had kunnen inhalen, als hij die kans had gekregen. Het is een teken van de vooruitgang die het team heeft geboekt, maar ook van de achteruitgang die Aston Martin en Alpine meemaken. De twee teams missen snelheid en consistentie. Daarnaast 'vreten ze hun banden op'. Alpine experimenteerde gedurende het afgelopen weekend nog met meerdere vloeren, terwijl Aston Martin nog steeds niet echt een goed idee heeft waar zijn zwakte vandaan komt.

Naast Alfa Romeo heeft ook AlphaTauri grote stappen gemaakt volgens Auto, Motor und Sport. Het team had de derde plaats kunnen pakken, zij het niet dat McLaren met de nieuwe Mercedes-krachtbron ook een stuk sterker is geworden. AlphaTauri was het enige middenveld-team dat met Pierre Gasly door Q2 kwam op de medium-band. Toch zal McLaren de nummer drie zijn dit seizoen, wk-punten worden nou eenmaal op zondag verdeeld en niet op zaterdag. De MCL35M heeft zijn sterke punten van vorig jaar gehouden en ondertussen de zwakke punten verminderd. Het team uit Woking zal nog wel moeten opletten voor gevaar dat uit Italië komt. Niemand van de concurrentie had namelijk verwacht dat Ferrari sterk zou zijn, maar in de kwalificatie vormde het een flinke bedreiging. Daarnaast heeft Ferrari de meeste ruimte voor verbetering.

Gat naar voren en naar achteren

Het gat tussen het middenveld en de koplopers is groot. Red Bull en Mercedes zijn volgens Auto, Motor und Sport nagenoeg onaantastbaar in hun strijd om de wereldtitel. Het gat met McLaren is te groot om gedicht te worden gedurende het seizoen. Hetzelfde geldt voor de achterhoede, waar Williams en Haas proberen om niet laatste te worden. Dat gevecht zal beslist worden door het team dat het meeste geluk zal hebben. Beide auto's lijken namelijk zeer vatbaar te zijn voor de weers- en baanomstandigheden tijdens een Grand Prix. Dit Formule 1-seizoen zal dus meerdere, spannende gevechten hebben op verschillende niveaus.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws