Analyse Honda-motor: goed in de race, minder in de kwalificatie Formule 1
Formule 1

Analyse Honda-motor: goed in de race, minder in de kwalificatie

Analyse Honda-motor: goed in de race, minder in de kwalificatie

De Honda-motor in zowel de Red Bull als Toro Rosso liep in Australië ontzettend goed. Sterker nog, bij álle metingen kwam de hoogste topsnelheid van de Honda-krachtbron. Toyoharu Tanabe, technisch directeur van het Formule 1-project van Honda, hecht daar echter niet veel waarde aan.

'Zo'n topsnelheid hangt van heel veel omstandigheden af', aldus Tanabe tegenover Formel1.de. 'De topsnelheid is voor ons niet zo belangrijk, maar dit is beter dan helemaal onderaan te zitten!' Het medium komt ook met een analyse van de snelheden. 'In de kwalificatie zat Red Bull qua snelheden achteraan het middenveld. Dat toont echter aan dat Red Bull niet onder de motor-verandering (Renault werd Honda, red.) heeft geleden', luidt de analyse.

'Verstappen had op rechte stuk kans tegen Ferrari en Mercedes'

Ook is er een belangrijk verschil in de set-up van de auto. 'De set-up werd in het Renault-tijdperk aangepast met weinig downfoce, om het vermogen deels te compenseren. Bij de kwalificatie vermindert dit de topsnelheid, maar in de raceomstandigheden is het één van de snelste set-ups. Daardoor had Max Verstappen ook een kans op het rechte stuk tegen de Ferrari's en de Mercedessen.'

De groei van Honda is indrukwekkend, meent Formel1. 'Voor het eerst was de topsnelheid van Honda boven het gemiddelde van het hele veld. Met McLaren reed Honda in 2015 met een auto die niet competitief was. Jenson Button was blij met een topsnelheid van 295,1 km/u, ruim tien kilometer per uur langzamer dan de huidige top.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws