Aston Martin verwacht kopieergedrag van andere teams voor Zandvoort en Singapore Formule 1
Formule 1

Aston Martin verwacht kopieergedrag van andere teams voor Zandvoort en Singapore

Aston Martin verwacht kopieergedrag van andere teams voor Zandvoort en Singapore

Mike Krack verwacht dat het nieuwe achtervlegelconcept van Aston Martin snel door andere teams zal worden gekopieerd. Tijdens de Grand Prix van Hongarije baarde het Britse Formule 1-team opzien met hun achtervleugel, die aan de zijkanten een soort endplate hebben gekregen. In de reglementen van de FIA is er geen rekening gehouden met dit concept, en dus zal er nog goed naar worden gekeken.

De teambaas van Aston Martin zegt dat deze aanpak bewijst dat zijn team innovatief kan zijn. Dat benadrukt Krack in gesprek met Motorsport-Total.com, omdat er eerder werd beweerd dat zijn team de sidepods van Red Bull Racing zou hebben gekopieerd. 'Deze opmerkingen waren deels niet eerlijk, maar zo gaat dat in de Formule 1.' Krack wil dat nu bewijzen met deze nieuwe achtervleugel: 'Misschien volgen andere teams met een soortgelijke strategie', zo verwacht hij.

'Het zou mij verbazen als wij de enigen zijn'

'De volgende races waar veel downforce belangrijk is, zijn Zandvoort en Singapore', vervolgt Krack. 'Het zou mij verbazen als wij de enigen zijn die in Singapore met dit idee racen.' Verder is Krack goed te spreken over de racepace van Aston Martin. 'We hebben de laatste tijd een paar positieve races gehad met een goed tempo.' Tot veel punten leidt dat sinds Imola niet, en dat komt vooral door de kwalificaties. 'Dat is een probleem. We pakken maar één punt, en dat is niet genoeg.'

Waar die zwakte in de kwalificatie vandaan komt, weet Krack ook niet. 'We proberen het op te sporen. Als we het wisten, dan zouden we ook proberen het te veranderen. Dus we moeten het tot op de bodem uitzoeken.' Daarbij gaat het vooral om ronde- en tussentijden. 'Want op het middenveld kun je snel drie of vier plaatsen verliezen als je een fout maakt. Als je het goed doet, kan dat je een voordeel van drie gridposities opleveren. Daarom moeten we die gaten blijven monitoren', besluit Krack.

Registreer hier om mee te discussiëren!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws