Dankzij het weer en eten in Italië, kon Tsunoda stappen zetten: 'Voelde ik me energieker' Formule 1
Formule 1

Dankzij het weer en eten in Italië, kon Tsunoda stappen zetten: 'Voelde ik me energieker'

Dankzij het weer en eten in Italië, kon Tsunoda stappen zetten: 'Voelde ik me energieker'

Yuki Tsunoda verklaart dat zijn verhuizing van Groot-Brittannië naar Italië hem erg veel heeft geholpen. Voorafgaand aan afgelopen seizoen ging de Japanner wonen in Faenza, in de buurt van de fabriek van AlphaTauri. Zijn prestaties moesten namelijk verbeteren en ook fysiek moest hij in een betere vorm komen. Tsunoda geeft toe dat de verhuizing hem inderdaad op meerdere manieren heeft geholpen, ook al was zijn auto minder sterk dan in 2021.

De AlphaTauri-coureur had niet veel moeite met zijn vertrek uit Groot-Brittannië. 'Het hielp, vooral om comfortabel te leven', begint Tsunoda tegenover GPFans. 'Als je in de Formule 1 aankomt op een circuit, is er veel stress, dus het is belangrijk om je zo comfortabel mogelijk te voelen als je niet op het circuit bent en als je in huis bent', voegt hij eraan toe.

Groot-Brittannië is in vele opzichten verschillend van de Italië. Twee factoren speelden voor Tsunoda een grote rol. 'In het Verenigd Koninkrijk was de sfeer daar zo goed als ik wilde. Vooral het weer had invloed op mij. Het weer is heel belangrijk voor mij, en eten ook', verklaart de 22-jarige. 'Dus toen ik naar Italië ging, voelde ik me al energieker, meer dan anders. Toen voelde ik dat het een grote, belangrijke stap was en een goede impact op me had. Vanaf dat moment begon ik een goed ritme te hebben toen ik op de baan kwam en me volledig op mijn race concentreerde.'

Tsunoda: 'Buiten het racen kon ik resetten'

Wat ook een belangrijke rol speelde in de betere resultaten, was het rusten. 'Buiten het racen kon ik mezelf resetten en uitrusten', benoemt Tsunoda. 'Ik begon een goede balans te krijgen en er begon vooruitgang te komen vanaf de tweede helft van het 2021-seizoen', verklaart de coureur. 'Natuurlijk helpt het verhuizen naar Faenza en consequent praten met de fabriek en consequent praten met de ingenieurs veel om de auto te begrijpen en ook om de relatie met het team op te bouwen. Ik zou zeggen fifty-fifty voor de kant van het team en mijn kant', eindigt Tsunoda.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws