Ferrari kwam met een aantal kleine subtiele updates naar Silverstone. In plaats (van) een grote aanpassing te maken aan de auto, is het duidelijk dat de focus ligt op gestage winst. Zowel rekening houdend met wat de rivalen hebben gedaan qua updates als aan een al race winnend pakket. Motorsport.com licht de updates uit.
In Baku kwam Ferrari voor het eerst met aanpassingen aan de spiegels. 'Het ontwerp dat op Silverstone is geïntroduceerd, gaat echter nog een stap verder, aangezien de buitenste spiegelsteel verder naar binnen is verplaatst. Dit geeft ruimte voor het opnemen van twee extra vinnen die aan de onderkant van de spiegelbehuizing kunnen worden toegevoegd, die beide hun eigen luchtstroming zullen creëren.'
'De sidepods zijn ook enkele wijzigingen ondergaan, aangezien Ferrari hun vorm wil optimaliseren om de efficiëntie te verbeteren. De nieuwe sidepod-bodywork heeft een strakkere ondersnijding dan voorheen, wat begint met de bodywork die strakker om de inlaat is gewikkeld. Daarna volgt een meer nauwsluitende benadering, aangezien de bodywork naar beneden en rond de schouder van de sidepod reikt.'
Beide Ferrari-coureurs hebben nieuwe achtervleugels
In Canada had Ferrari één van de nieuwe ontwikkelingen al wat eerder naar voren gehaald om Charles Leclerc te helpen. Zo had de Monegask al de beschikking over de nieuwe achtervleugel. 'Voor Silverstone hadden beide coureurs dit nieuwe achtervleugelontwerp tot hun beschikking. Het is in wezen een vleugel met lagere neerwaartse kracht.'
'Wat betreft de belangrijkste bovenste vleugelelementen, zagen we dat het centrale deel van de vleugel wat kracht verloren heeft doordat het hoofdvlak ondieper is. Dit resulteert ook in een ondiepere overgang naar de endplates. Wat ook opviel was dat de bovenste flap dieper is op de nieuwe specificatievleugel vanwege die overgang en de offset die nodig is voor DRS, aangezien er een opening tot 85 millimeter kan zijn wanneer deze wordt ingezet. De onderste van de twee balkvleugels is het meest herzien als het aankomt op de algemene vorm, maar het is duidelijk te zien hoe het bovenste element ook in het buitenste gedeelte is bijgesneden om de luchtweerstand te verminderen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties