Domenicali wil nieuwe merken lokken met 'fris imago' Formule 1
Formule 1

Domenicali wil nieuwe merken lokken met 'fris imago'

Domenicali wil nieuwe merken lokken met 'fris imago'

Stefano Domenicali, de kersverse CEO van de Formule 1, heeft als doel om nieuwe teams met een 'fris imago' te lokken naar de Formule 1. Door het vertrek van Honda, dat zal komen aan het eind van dit jaar, is de vraag naar een nieuwe motorleverancier dan ook zeer gewenst.

Momenteel zijn er vier motorleveranciers in de Formule 1: Mercedes, Ferrari, Renault en Honda. Laatstgenoemde zal vertrekken aan het eind van dit seizoen. Ondanks dat het crisistijd is, is Domenicali positief ingesteld over de kansen op een nieuwe leverancier: 'Er zijn nog altijd mensen en bedrijven te vinden die begrijpen welke waarde het platform van de Formule 1 kan hebben', aldus de Italiaan in een interview met Sky Sports F1.

'Formule 1 kan merken een fris imago opleveren'

De Formule 1 heeft altijd aan de voorgrond gestaan van innovatieve motortechnologie en daardoor zijn merken ook blijven hangen. Domenicali wil dat dat ook in de toekomst het geval is, maar vindt ook dat technologie niet het enige moet zijn dat telt: 'Eén van de grootste uitdagingen van deze tijd is om een jong en fris imago te krijgen. Dat is eigenlijk een gevecht tussen oudere merken aan de ene kant en nieuwe spelers in moderne vormen van mobiliteit aan de andere kant. Juist op dat vlak denk ik dat merken de Formule 1 erg goed kunnen gebruiken.'

Volgens Domenicali is het bereiken van de jongere doelgroepen ook een belangrijk punt in het creëren van een fris imago binnen de sport: 'Misschien waren de traditionele media, bijvoorbeeld partijen die de Formule 1 op TV uitzenden, in het begin nog wat een terughoudend over projecten die we in de voorbije jaren hebben opgezet - zoals de serie op Netflix. Maar uiteindelijk heeft dat goed uitgepakt voor beide partijen, het één heeft het ander juist versterkt. Jongeren zijn nu eenmaal op verschillende manieren betrokken bij de sport.'

Domenicali terug in de Formule 1

Domenicali is sinds dit jaar weer terug van weggeweest in de Formule 1. Nadat hij eerder actief was als teambaas voor Ferrari, keert de Italiaan weer terug. Dit keer in de rol van CEO, waarmee hij Chase Carey vervangt. Samen met uitvoerend directeur Ross Brawn zijn de twee van plan om een plan voor de toekomst van de koningsklasse te maken.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws