'Ferrari behoudt motorproblemen, maar schroeft krachtbron niet verder terug' Formule 1
Formule 1

'Ferrari behoudt motorproblemen, maar schroeft krachtbron niet verder terug'

'Ferrari behoudt motorproblemen, maar schroeft krachtbron niet verder terug'

Ferrari lijkt op dit moment nog geen oplossing te hebben voor de aanhoudende motorproblemen. Dat vertelt de de Duitse journalist Michael Schmidt in zijn YouTube-programma Formel Schmidt van Auto, Motor und Sport. Carlos Sainz viel afgelopen weekend uit tijdens de Grand Prix van Oostenrijk met motorproblemen en Charles Leclerc kende dit seizoen ook regelmatig technisch malheur.

'Op dit moment lijkt het er niet op dat Ferrari een oplossing heeft voor de motorproblemen', opent Schmidt over de betrouwbaarheidskwestie. Leclerc en Sainz vielen allebei al tweemaal uit met motorproblemen: 'En zelfs als hebben ze een oplossing gevonden, zal het tijd kosten om die te implementeren. De huidige motoren uit de pool hebben nog dat wat de problemen veroorzaakt.'

Schmidt voorspelt dat er op termijn nieuwe gridstraffen aan zitten te komen voor zowel Leclerc als Sainz. Het tweetal moet bovendien geduld hebben: 'Het zal zeker nog tot Spa duren voordat de nieuwe motoren in de pool komen. Dat zal dan ook een nieuwe straf betekenen voor Leclerc. Ik geloof ook dat Sainz op Paul Ricard met een nieuwe motor in actie zal komen.'

Ferrari schroeft motor 'absoluut niet' terug

Ferrari lijkt, ondanks de aanhoudende complicaties, niet de motor terug te schroeven naar een stand waarop deze minder gevoelig is voor betrouwbaarheidsproblemen: 'Absoluut niet', zegt Schmidt. 'Ze moeten wel op volle kracht rijden. Ze moeten wel alle risico's nemen. Ik denk dat ze een soortgelijke strategie hanteren als Mercedes vorig jaar.' De Duitse renstal schroefde de motor tegen het einde van het jaar helemaal open en incasseerde door het vele wisselen ervan gridstraffen.

Schmidt gaat ten slotte in op de updates van Ferrari naast de motor: 'Ferrari brengt niet veel updates, maar de updates die ze wél brengen, werken. Hun beste update is waarschijnlijk de nieuwe achtervleugel in Montreal. Deze is wat efficiënter en heeft het snelheidsverschil (met Red Bull, red.) verkleind. Dat geeft Ferrari nu meer vrijheid met de afstelling.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws