FIA verklaart geen straf Vettel: 'Zonder opzet'

Formule 1
dinsdag, 31 oktober 2017 om 10:56
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
Een woordvoerder van de FIA heeft uitgelegd waarom Sebastian Vettel geen straf heeft gekregen toen hij de rechter-achterband van Lewis Hamilton lek reed.
De Duitser startte van pole position, maar moest al bij het ingaan van de eerste bocht toezien hoe hij er als derde uit zou komen. Na een touché met Max Verstappen glipte Hamilton er namelijk ook nog een binnendoor langs. Door de touché met Verstappen verloor Vettel echter de nodige downforce in de volgende bocht, waardoor hij met overstuur tegen de band van Hamilton aanreed.
De FIA legt dan ook uit dat er geen opzet in het spel was. 'Op de onboard-beelden was duidelijk te zien dat Sebastian niet opzettelijk tegen de Mercedes van Lewis reed. De Ferrari-rijder kampte met overstuur. Daardoor kon Vettel niet voorkomen dat hij de Mercedes aantikte', luidt de verklaring. Over deze uitspraak wordt echter nog het nodige betwist, aangezien wederom een Ferrari positief uit een twijfel-kwestie komt.
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading