Simone Resta, de chassisontwerper die afgelopen winter van Ferrari overgezet werd naar Haas, gaat zich eind februari volledig richten op de 2022-bolide. Wegens de gevolgen van het budgetplafond is de Italiaan verplaatst naar de Maranello-afdeling van de Amerikaanse renstal, waar hij dus na een korte opstartfase naar de zwaar gewijzigde bolides voor 2022 gaat kijken.
Ten overstaan van de officiële website van de Formule 1 laat Haas-teambaas Günther Steiner weten wat voor rol Resta invult binnen zijn team. 'De eerste weken heeft hij moeten acclimatiseren binnen het team en is hij gaan kijken naar waar wij momenteel precies mee bezig zijn', meldt de Italiaan.
'Hij heeft invloed gehad op de auto van dit jaar. Wegens de reglementaire wijzigingen hebben we wat veranderingen moeten maken aan het ontwerp, hoewel ongeveer tachtig procent van zijn tijd nu al naar de '22-bolide gaat', vervolgt Steiner, die benadrukt dat Resta toch voornamelijk geplaatst is om de strijd van Haas ná de reglementswijzigingen kracht bij te zetten. Na februari gaat het vizier bij Resta volledig op de nieuwe bolide.
Steiner verwacht loodzwaar jaar
Voor 2021 ziet het er niet rooskleurig uit voor het team van Mick Schumacher en Nikita Mazepin. Steiner: 'We maken ons klaar voor een loodzwaar jaar. Je probeert altijd je uiterste best te doen, maar je moet ook realistisch blijven en niet te veel verwachten. Vorig jaar hadden we het zwaar, waarom zou het nu ineens een stuk beter gaan?'
'Ik denk niet dat de andere teams veel gaan laten liggen, zij hebben allen een solide basis om op door te werken', concludeert Steiner. De concurrentie zit niet stil, verwacht Steiner, waardoor een goed 2021-seizoen niet in het verwachtingspatroon ligt. Ook heeft het team voor een uitdagende strategie gekozen qua coureurs. Ze komen in 2021 immers in actie met twee coureurs die nieuw zijn in de koningsklasse van de autosport.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties