Hamilton ziet licht aan het einde van de tunnel: 'Auto wordt steeds competitiever' Formule 1
Formule 1

Hamilton ziet licht aan het einde van de tunnel: 'Auto wordt steeds competitiever'

Hamilton ziet licht aan het einde van de tunnel: 'Auto wordt steeds competitiever'

Lewis Hamilton ziet licht aan het einde van de tunnel en begint steeds meer in de potentie van de W14 te geloven. Zeker in vergelijking met de W13 is de auto een stuk fijner om in te rijden, meldt hij bij Speedcafe.com. Het stuiterprobleem, ook wel porpoising genoemd, is dan ook een stuk minder tot niet aanwezig bij de W14 en daar is Hamilton erg blij mee.

Het seizoen begon tegenvallend voor Mercedes, aangezien de W14 niet zo competitief was als het team aanvankelijk had gehoopt. Al snel hadden ze door waar de problemen lagen en kwamen ze tot de conclusie dat het aanpassen van het concept nodig was om de W14 competitiever te maken, in de hoop de strijd aan te kunnen met concurrent Red Bull Racing.

Mercedes komt met veel updates

De auto krijgt nog steeds verbeteringen en er staat een groot updatepakket te wachten om toegepast te worden. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit eind mei, vanaf de Grand Prix in Imola, zijn. Toch heeft Hamilton op het moment nog niet de connectie met de auto zoals hij zou willen, maar wel ziet hij het licht aan het einde van de tunnel. In Australië heeft het team van Mercedes namelijk aangetoond dichter in de buurt te zitten van Red Bull dan aanvankelijk gedacht.

Hamilton eindigde uiteindelijk als tweede in Melbourne. Teamgenoot George Russell genoot ook van een goede race, maar moest uiteindelijk vroegtijdig de race verlaten door technische problemen van de auto. Max Verstappen won de race, maar Mercedes zit Red Bull wel op de hielen. Volgens Hamilton is het nu zaak dat de problemen met de W14 opgelost worden, zodat ze weer voor de winst kunnen rijden.

Hamilton: 'Auto dit jaar stukken beter dan vorig jaar'

Hamilton vergelijkt de W14 met de wagen uit 2022 en spreekt uit dat hij blij is dat het stuiteren een stuk minder is geworden. 'Pas in de laatste race van 2022 was het stuiteren verminderd', vertelt de zevenvoudig wereldkampioen. 'De race waar we verder weinig last van het stuiteren hadden was in Brazilië, en daar hebben we een prachtig resultaat neergezet.' In Sao Paulo won Russell de race, met zijn teamgenoot op de tweede plek.

'Ik ben blij dat we dit jaar geen last van dat stuiteren hebben', stelt Hamilton. 'Soms voel ik het een klein beetje, maar het is een stuk beter dan vorig jaar en vooral de voorkant van de auto is erg sterk.' Wel is Hamilton van mening dat er nog wat gesleuteld moet worden aan de achterkant van de bolide. 'Vergeleken met Red Bull zit het daar een stuk beter in elkaar, daar moeten wij inspiratie van opdoen. Onze auto nu is beter want het stuiteren is weg, maar er is nog veel werk aan de winkel.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws