Red Bull verklaart gat tussen Pérez en Verstappen: 'Dat doen we niet expres' Formule 1
Formule 1

Red Bull verklaart gat tussen Pérez en Verstappen: 'Dat doen we niet expres'

Red Bull verklaart gat tussen Pérez en Verstappen: 'Dat doen we niet expres'

Pierre Waché, technisch directeur van het team van Red Bull Racing, heeft uitleg gegeven over het verschil tussen Max Verstappen en Sergio Pérez dit seizoen. Aan het begin van het jaar leek de Mexicaan op sommige momenten sneller te zijn dan zijn teamgenoot, maar Verstappen was in de afgelopen maanden duidelijk sneller dan Pérez. Red Bull heeft wat dingen aan de auto aangepast, maar dat deed het team niet puur ten faveure van Verstappen.

De regerend wereldkampioen zei zelf dat de balans van de RB18 aan het begin van het seizoen niet bij zijn rijstijl paste. Door het gewicht van de bolide ervoer de coureur veel onderstuur, terwijl de Nederlander een dergelijke auto niet prefereert. 'Het gewicht is zeker een belangrijke factor, want het is onderdeel van de afstelling en aan het begin van het seizoen hadden we niet de optie om het gewicht te verplaatsen', wordt Waché geciteerd door AS.

De verandering in de balans van de auto heeft Verstappen in het tweede gedeelte van het seizoen geholpen. Aan het begin van dit jaar was Pérez op sommige circuits immers juist sneller dan zijn teamgenoot. 'Dat heeft met verschillende dingen te maken. Aan het begin van het seizoen was Checo juist meer tevreden over de balans in de auto. Nu is het juist lastiger om de juiste balans te vinden voor Checo.' Dat is volgens Waché wel volledig per ongeluk gegaan. 'We willen gewoon een auto met maximale performance. Max doet het beter, maar dat doen we niet expres.'

Waché: 'Ferrari is ook heel erg snel'

Dit seizoen loopt de RB18 vooral goed op de rechte stukken. 'Dat ligt zeker niet alleen aan de krachtbron. De auto's van de concurrenten lijken gewoon wat meer luchtweerstand te hebben.' Dat betekent echter niet dat de andere teams geen goede bolides hebben. 'Ferrari is heel erg snel. Ze waren zeker sneller in het eerste gedeelte van het jaar. Wij hebben nu gewoon een hele efficiënte auto, maar dat geldt niet op high downforce-circuits', aldus Waché.

Registreer hier om mee te discussiëren!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws