Voormalig ingenieur Anderson: 'Het is altijd gemakkelijker om het erger te maken' Formule 1
Formule 1

Voormalig ingenieur Anderson: 'Het is altijd gemakkelijker om het erger te maken'

Voormalig ingenieur Anderson: 'Het is altijd gemakkelijker om het erger te maken'

Mede door het vele klagen van Mercedes heeft de FIA besloten om de regelgeving van 2023 aan te passen. De FIA heeft ​​groen licht gegeven voor wijzigingen in de configuratie van de vloer met als doel de afhankelijkheid van lage rijhoogtes te verminderen voor betere prestaties. Naast het verhogen van de vloerranden met vijftien mm, worden er strengere vloerflexibiliteitstests ingevoerd en wordt de diffusorhals verhoogd. Journalist, en voormalig ingenieur, Gary Anderson van The Race gaat er dieper op in.

Anderson schrijft: 'Begrijp me niet verkeerd, ik bekritiseer deze veranderingen niet. Ik heb dit eigenlijk aan de FIA ​​voorgesteld tijdens een presentatie aan de technische pers in maart, toen deze auto's voor het eerst reden. Want als je te maken hebt met problemen zoals porpoising die je niet diepgaand kunt onderzoeken, is het altijd gemakkelijk om het nog erger te maken.'

'Bovendien is er geen garantie dat deze veranderingen Red Bull en Ferrari, en misschien een paar anderen, echt zullen helpen in vergelijking met Mercedes. Dan is het een kwestie van voorzichtig moeten zijn met wat je wenst.'

'FIA moet teams erop wijzen dat het hun verantwoordelijk is'

Anderson vindt dat het de verantwoordelijkheid van de teams is om te zorgen voor een veilige auto voor de coureurs, als maar een paar teams er enorm last van hebben. 'Als een of twee teams hun auto's op een manier laten rijden die langdurige problemen kan veroorzaken, dan moet de FIA ​​hen erop wijzen dat het hun verantwoordelijkheid is om hun coureurs in alle opzichten een veilige auto te bieden. Dit is waar de metriek voor verticale oscillatie die later deze maand in Spa wordt geïntroduceerd, over gaat.'

Hij vervolgt: 'De teams zullen klagen dat deze veranderingen te laat komen om in de ontwerpen van volgend jaar te worden verwerkt. Maar het is hun eigen schuld, want ze hadden kunnen instemmen met het 25 mm-voorstel toen het in juli voor het eerst werd voorgesteld. De tijd zal leren of dit de juiste oplossing is. Het is op zijn minst een symbolisch gebaar in de juiste richting, maar zoals we al jaren zien, zullen de teams er een manier omheen vinden.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws