Naar kennis van Corriere dello Sport zal Mick Schumacher circa 600.000 euro overhouden aan zijn eerste jaar in de Formule 1. Ferrari heeft voor een constructie gekozen waarbij zij het salaris van de jonge Duitser betalen, terwijl het zoontje van Michael Schumacher ook door sponsordeals wat opstrijkt.
Het Italiaanse medium meldt dat Ferrari de rechten heeft gekocht voor het Haas-stoeltje, met kortingen op het leveren van motoren en de achterwielaandrijving. Hier zal dan ook het primaire voordeel voor Haas liggen: zelf hoeven ze niets in te brengen om Schumacher te laten racen en bovendien worden ze gematst door hun primaire leverancier.
Maar er zit meer voordeel vast aan de komst van de man die aankomend weekend Formule 2-kampioen wil worden. Ook zal de naam Schumacher namelijk een aanzienlijk voordeel gaan opleveren. Met het zoontje van de zevenvoudig wereldkampioen in de cockpit zullen de camera's namelijk vaker op de Amerikaanse bolides gericht worden. De naamsbekendheid van het team - en het bijbehorende merk - van Gene Haas groeit dus ook door de komst van Schumacher.
Is Mick een pay driver?
In de Formule 1 overleven sommige jongens enkel omdat ze genoeg geld meenemen om een zitje te reserveren. Pay drivers worden deze jongens genoemd. Bij de Italiaanse sportkrant vragen ze zich af of de jonge Schumacher ook tot deze categorie behoort.
Hij blijkt er een beetje tussenin te zweven. Ferrari 'betaalt' voor Schumacher door Haas kortingen te bieden maar biedt daarnaast Schumacher een basissalaris van drie ton. Technisch gezien wordt hij dus betaald om te racen in de sport, en niet andersom. Met sponsorgelden komt Schumacher ongeveer uit op het dubbele. Aan het 2021-seizoen houdt de 21-jarige dus zo'n zes ton over.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties