Lewis Hamilton heeft het de laatste jaren lastig in Monaco. De recordkampioen startte en eindigde zes jaar geleden voor het laatst in de top drie. In een weekend waarbij Charles Leclerc ontevreden was met een tweede plek werd Hamilton op bijna een minuut achterstand gezet. Tim Coronel merkt dat de spanning toeneemt bij het Italiaanse team, vanuit Hamilton, maar ook richting Hamilton.
Coronel schoof na de Grand Prix van Monaco aan bij Vrooooom, een programma van Viaplay. De analisten bespreken in het praatprogramma verschillende onderwerpen. Zo gaat het ook over de regelwijzigingen in Spanje. De tafelgasten speculeren of McLaren door het aanpakken van de flexibele vleugels terug zal vallen in de pikorde, waarbij ook ter sprake komt dat de constructeurskampioen de limieten van het reglement graag opzoekt.
'Illegaal' onderdeel bij Red Bull
Zo is er in de afgelopen twaalf maanden ook veel gespeculeerd over de trucjes van McLaren om de bandentemperatuur veel lager te houden dan bij andere teams. Presentator Rob Kamphues brengt tegengewicht aan de discussie door te stellen dat McLaren echt niet het enige team is dat de randjes opzoekt. Hij stelt dat Red Bull Racing niks anders doet, maar dat hier veel minder over gesproken wordt. Coronel trekt de lolbroek aan en grapt: 'Max is illegaal, die is zo goed!'
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Coronel reageert vervolgens op serieuzere toon op de strategie van de wereldkampioen in de Monegaskische optocht. Verstappen voerde het veld lange tijd aan, met een pitstop in de laatste ronde. Voor die tweede pitstop hield Verstappen de podiumklanten duidelijk op. 'Hij hoopte op haantjesgedrag erachter, dat ze met zijn drieën wat deden.' Bij een rode vlag had Verstappen zijn laatste bandenwissel gratis kunnen nemen en de race zo kunnen winnen.
Einde verhaal voor Hamilton?
Waar Verstappen via een wondertje nog mocht hopen op een overwinning, kwam Lewis Hamilton geen moment in de buurt van het podium. Hamilton kreeg op zaterdag al een gridstraf na een misverstand, en op zondag was de frustratie duidelijk nog niet helemaal verdwenen. Race engineer Riccardo Adami kwam met een ellenlange reactie op een vraag van Hamilton, zonder de vraag te beantwoorden.
Na de race liet Adami niks meer van zich horen, waarop Hamilton zich afvroeg of Adami boos was. De Italiaan reageerde daarna niet meer. 'Hij had zijn koptelefoon al weggegooid!' reageert Coronel. 'Hij was ook kwaad. Hij heeft dit helemaal niet gehoord. Ze waren al uitgepraat, wat hem betreft', vermoedt Coronel. Collega-analist Mike Hezemans denkt dat het probleem ook bij Hamilton ligt. 'Ik denk wel dat Hamilton nu echt te langzaam is. Dat was vorig jaar al zo in de Mercedes met George Russell. Nu wordt hij compleet om zijn oren gereden door Charles Leclerc.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties