Verstappen hoopt op late regelwijziging: 'Dat zou helpen met het racen' Formule 1
Formule 1

Verstappen hoopt op late regelwijziging: 'Dat zou helpen met het racen'

Verstappen hoopt op late regelwijziging: 'Dat zou helpen met het racen'

Verschillende coureurs, waaronder wereldkampioen Max Verstappen, hopen dat de FIA overstag gaat met een last minute-regelwijziging, om te zorgen voor een vermakelijkere Grand Prix op zondag. Het circuit in Singapore kent dit seizoen net een andere configuratie, waardoor een bochtig gedeelte vervangen is door een extra recht stuk: ideaal dus voor een extra DRS-zone.

Volgens Alfa Romeo-coureur Valtteri Bottas wordt het onderwerp op vrijdag tijdens de drivers' briefing nog besproken met de FIA. De Fin gaf volgens Motorsport.com wel aan dat hij blij is met de veranderde lay-out: 'Het is beter zo, maar of het echt verschil maakt met het inhalen? Ik denk van niet. Het blijft een circuit waar inhalen lastig is. De meeste coureurs verwachtten dat we een extra DRS-zone zouden krijgen. Ik weet zeker dat die nog een discussiepunt zal vormen.

Verstappen denkt dat extra DRS-zone goed zou zijn

In de persconferentie liet Verstappen ook weten dat hij liever wel een vierde DRS-zone ziet. In eerste instantie werd zijn mening gevraagd naar de veranderingen in het circuit. 'Het zal waarschijnlijk de banden wat minder belasten, maar ik hoop ook dat het helpt met het racen. Dat is ervan afhankelijk over we daar nog een DRS-zone krijgen of niet.' De Nederlander is dus niet de enige die op een extra DRS-zone hoopt.

Verstappen hoopt op late regelwijziging: 'Dat zou helpen met het racen'
Verstappen, Bottas, en Ocon hopen op een vierde DRS-zone na bocht veertien (Bron: Mercedes AMG F1).

Alpine-coureur Esteban Ocon denkt vooral dat de FIA van de vierde DRS-zone heeft afgezien omdat ze wat conservatief waren. 'We pushen er allemaal voor om die extra DRS-zone te krijgen. De FIA is bezorgd vanwege de veiligheid in die flauwe bocht naar links (bocht vijftien, red.). Ik denk zelf, en de andere coureurs ook, dat dit geen probleem zal vormen. We pushen er nu voor dat we het minimaal in de eerste vrije training kunnen uitproberen, om te kijken hoe het aanvoelt', aldus de Fransman. 'Als dat oké is, kunnen we het misschien houden. Er is niet echt een reden waarom we die DRS-zone niet zouden kunnen houden.'

'In de simulator was er een grote hobbel in die bocht naar links, en dat kan de oorzaak ervan zijn dat we de DRS-zone daar niet hebben, maar die hobbel is er volgens mij helemaal niet. Ik denk dat er iets mis is gegaan met de scans. Als we het echt op veilig willen spelen, kunnen we de DRS-zone ook nog na die knik plaatsen. We rijden daar in de vijfde versnelling, dus het effect qua drag komt na die knik, dus we kunnen de DRS-zone ook na die knik hebben.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws