Viaplay Nederland-CEO steekt hand in eigen boezem: 'Dat is iets dat wij niet goed hebben gedaan' Formule 1
Formule 1

Viaplay Nederland-CEO steekt hand in eigen boezem: 'Dat is iets dat wij niet goed hebben gedaan'

Viaplay Nederland-CEO steekt hand in eigen boezem: 'Dat is iets dat wij niet goed hebben gedaan'

Viaplay Nederland-CEO Roger Lodewick denkt dat Ziggo Sport heel trots kan zijn op het gevoel betreffende Formule 1 kijken dat ze hebben gecreëerd. De CEO weet dat het begin van het Viaplay-tijdperk niet makkelijk was en dat het voor velen moeilijk was om te accepteren dat de streamingdienst de uitzendrechten in handen kreeg. Viaplay zal tot en met 2029 de Formule 1 in Nederland uit blijven zenden.

Onlangs maakten de Formule 1 en de FOM bekend dat Viaplay de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland nog vijf jaar langer in handen zal hebben. De strijd om de uitzendrechten was al een tijdje gaande, en even leek het erop dat ze weer bij Ziggo terecht zouden komen. Ziggo verloor na het 2021-seizoen de rechten, en daar waren velen ontevreden over. De vertrouwde stem van Olav Mol verdween en werd verruild voor twee nieuwe stemmen, die van Melroy Heemskerk en Nelson Valkenburg. De studio zag er anders uit en Jack Plooij, Rob Kamphues en Robbert Doornbos ontbraken. 'In het eerste jaar voelde alles heel stijf aan', geeft Lodewick toe in de F1 Aan Tafel-podcast. 'Maar het was een nieuw team, met nieuwe analisten en presentatoren die hun draai nog moesten vinden. Dit jaar gaat het al veel beter, en is er ook meer van dat geouwehoer.'

Met 'geouwehoer', doelt Lodewick op de lol die de mannen aan tafel in het Ziggo Sport Race Café altijd hebben. Af en toe wat onnozele grapjes en ander soort onzin waarover gelachen kon worden met het publiek dat aanwezig was. 'Dat mis ik', kaart presentator Mattie Valk aan. 'Ik mis op zondag het gevoel dat we met zijn allen F1 kijken', zegt hij. 'Ziggo mag trots zijn op het gevoel dat ze hebben gecreëerd, dat is iets dat wij niet goed hebben gedaan', zegt Lodewick, die zijn hand in eigen boezem steekt. Dat is dan ook iets waar hij aan wil werken. 'Ik wil uiteindelijk een organisatie achterlaten waarin mensen blij zijn met Viaplay', zegt de CEO. 'En hoe zit dat dan met die rechten als Verstappen besluit om te stoppen?' vraagt Valk. 'Ja, dat is sport', haalt Lodewick zijn schouders op.

'We willen met een wereldkampioen geassoscieerd worden'

Viaplay heeft natuurlijk een ambassadeur, en niet zomaar een: Max Verstappen. De Nederlander draagt het logo van de streamingdienst op zijn pet en gaf aan blij te zijn met de verlenging van het contract tussen de FOM en Viaplay. 'Max is natuurlijk relevant voor ons. We hebben ook een samenwerking met David Coulthard, en de Scandinavische landen hebben ook hun rijders', zegt Lodewick. 'Maar met hen hebben we niet zo'n overeenkomst als met Max. Max is de wereldkampioen en de beste, en daar willen we mee geassoscieerd worden', legt de CEO uit. Lodewick hoopt dat Nederland Formule 1 blijft kijken bij Viaplay. 'We gaan niet terug naar hoe het vroeger was, zo zakelijk. Dat was gewoon heel stijf. Je merkt dat het nu al wat losser is allemaal', sluit Lodewick af.

Meediscussiëren? Klik hier om je te registreren.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws