Waar wil Red Bull met de RB16 het verschil maken? Formule 1
Formule 1

Waar wil Red Bull met de RB16 het verschil maken?

Waar wil Red Bull met de RB16 het verschil maken?

De nieuwe livery van de RB16 is recent aan de wereld getoond door Red Bull. De kleurensamenstelling lijkt weinig veranderd maar op technisch gebied zijn er wel degelijk al verschillen te zien.

Op Motorsport is een blik geworpen op de nieuwe bolide en zij hebben maar liefst zes punten weten te achterhalen waar de nieuwe Red Bull-bolide volgend jaar qua prestaties een voordeel zal moeten gaan krijgen.

Allereerst wordt de voorvleugel toegelicht. Het valt op dat de Oostenrijkse renstal qua ontwerp van de voorvleugel vooral vastgehouden heeft aan de specificatie van 2019. Logisch, want vanaf Oostenrijk zette het team grote stappen.

Ook heeft Red Bull besloten om met een cape onder de neus te rijden. Dit is een soort verlengstuk dat de luchtstroom onder de bolide door beter zou moeten begeleiden. De Mercedes-bolide van 2020 kent een soortgelijke constructie.

RB16 chassis gestroomlijnd

Het valt op dat de sidepods wat kleiner zijn dan vorig jaar. Dit betekent dat er minder lucht naar de krachtbron stroomt voor de koeling en dat de RB16 aerodynamischer is dan zijn voorganger.

Daarnaast is op de eerste foto's duidelijk te zien dat het bargeboard veel ingewikkelder is dan in de voorgaande jaren. Bij de RB15 kende het bargeboard vleugeltjes en ribbels om zo veel mogelijk lucht onder de auto te houden (voor downforce, red.), nu wil Red Bull daar nóg meer uit halen.

Achtervleugel a la McLaren

De achtervleugel heeft dit jaar wat weg van die van McLaren in 2019. Blijkbaar heeft Red Bull gemerkt dat de Britse renstal een ontwerp gebruikte dat effectiever was dan het eigen ontwerp uit 2019. We zien een vin die verder doorloopt naar beneden. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws