Whiting: 'Geen problemen met het feit dat Vettel zijn stuurwiel meenam'

Formule 1
zaterdag, 07 oktober 2017 om 15:23
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
De crash na afloop van de Grand Prix van Maleisië tussen Sebastian Vettel en Lance Stroll blijft de gemoederen bezig houden. Sommigen beweren dat de Ferrari-coureur de botsing expres veroorzaakte omdat de tank van de Ferrari zo leeg was dat het team geen brandstofmonster meer aan de FIA af kon staan.
'Al die mooie complottheorieën ten spijt heeft Ferrari niets fout gedaan', zegt wedstrijdleider Charlie Whiting na afloop van de kwalificatie van de Grand Prix van Japan tegen SkySports-verslaggever Ted Kravitz. 'Ik kan bevestigen dat we gewoon een brandstofmonster van Ferrari hebben ontvangen. Ik kan geen uitspraken doen over de analyse van dat monster.'
Sebastian Vettel nam na de crash met Stroll zijn stuurwiel mee uit angst voor diefstal. Het verbaasde veel volgers van de sport dat die actie voor de Duitser geen gevolgen heeft. Een coureur is immers verplicht om zijn stuurtje terug op zijn plaats te zetten na een ongeluk. 'Ja, dat klopt', bevestigt Whiting. 'Die regel bestaat om het marshalls mogelijk te maken om een gestrande of gecrashte wagen snel weg te halen voor het aankomend verkeer. In dit geval deed het incident zich voor in uitloopronde en was er geen sprake van veelvuldig aankomend verkeer. Ik heb er dus geen problemen mee dat Vettel zijn stuurwiel meenam. Er was geen haast om het opruim-protocol na te leven.'
 
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading