Alfa Romeo-topman: 'We binden ons niet voor langere tijd aan de F1' Formule 1
Formule 1

Alfa Romeo-topman: 'We binden ons niet voor langere tijd aan de F1'

Alfa Romeo-topman: 'We binden ons niet voor langere tijd aan de F1'

Alfa Romeo-topman Jean-Philippe Imparato geeft aan dat het team zich niet voor langere tijd bindt aan de Formule 1. De samenwerking is gunstig, maar flexibiliteit is wenselijk. Alfa Romeo is een historisch merk, al ontbreekt de deal voor een langere periode. Imparato legt uit waarom dit zo is.

In 2018 veranderde Sauber in Alfa Romeo. Sindsdien evalueert het Italiaanse automerk de samenwerking met de Formule 1 jaarlijks. Op dit moment dreigt er geen nieuw merk tot de grid toe te treden, maar toch houdt de directie van Alfa Romeo dezelfde strategie aan. Alfa Romeo-CEO Imparato legt aan Motorsport.com uit dat ze de samenwerking met de Formule 1 waarderen, maar dat ze ten aller tijde flexibel willen blijven.

'In de komende weken maken we een beslissing over 2023. We buigen ons enkel over aankomend jaar. Het langdurige contract dat we nu hebben, zitten jaarlijkse evaluaties in', zei Imparato. Elk jaar komen ze op een punt om te beslissen over het jaar erna. Imparato gaf aan niet te gaan over zaken betreft motoren of het team zelf, dat doen Frederic Vasseur en Sauber. 'Alfa Romeo haalt elk jaar de investeringen eruit en elk jaar moet er sprake van verbetering zijn.'

De directie van Alfa Romeo bemoeit zich dus niet met race-gerelateerde zaken. Wat dat betreft staat alles compleet los van elkaar. Het Italiaanse automerk voelt zich het meest comfortabel bij de jaarlijkse evaluaties, en het lijkt erop dat dit niet gauw gaat veranderen.

Constructie van Alfa Romeo verschilt met andere teams

Andere fabrikanten in de paddock binden zich juist wel lang aan de sport. Alfa Romeo staat daar lijnrecht tegenover. Imparato legt uit dat de constructie binnen Alfa Romeo dan ook volledig anders is. Alfa Romeo verleent haar naam, terwijl de anderen een complete renstal hebben. 'Ik denk dat onze investering het beste is. Met onze collega's van Sauber hebben we een businessmodel geïntroduceerd waar we beiden profijt van hebben'.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws