Alonso na blauwe vlag: 'Ik heb geen invloed gehad in duel tussen Lewis en Max'

Formule 1
zondag, 08 oktober 2017 om 11:28
standaardfoto f1maxjpg

Volg F1Maximaal.nl op Google

Stel ons als voorkeursbron in om onze artikelen vaker op Google te zien

Voeg toe als voorkeursbron op Google
De situatie waarbij Fernando Alonso een blauwe vlag zou hebben genegeerd wordt momenteel onderzocht door de stewards, maar Alonso vindt dat hem geen blaam treft. Volgens de Spanjaard heeft hij geen invloed uitgeoefend op het resultaat van de Grand Prix van Japan.
'Van de laatste plek naar P11 rijden is fantastisch en als we iets meer geluk hadden gehad, dan hadden we meer punten kunnen pakken', vertelt Alonso aan Sky Sports. 'Het was niet makkelijk vandaag en het is altijd lastig voor ons om punten te pakken. We kunnen trots zijn op dit resultaat en met iets meer geluk in de laatste vier races hadden we 20 à 30 punten extra gehad.'
De McLaren-coureur is van mening dat hij niet gestraft hoeft te worden. 'Ik heb geprobeerd om niemand te hinderen. Lewis en de Red Bull reden respectievelijk als eerste en als tweede, en zo zijn ze ook geëindigd. Ik heb dus weinig invloed gehad op het resultaat. Wat ze (de stewards, red.) ook zullen beslissen, we zullen het accepteren.'
Ook tegen ORF ontkende Alonso elke vorm van hinder: 'Het was lastig om de situatie te beoordelen vanaf mijn spiegels. Er zat ook nog een auto achter Max, ik dacht Palmer. Maar volgens mij heb ik geprobeerd de Red Bull zo snel mogelijk voorbij te laten.'
 
 
loading
Populair F1-Nieuws
Laatste F1-Nieuws
Laatste reacties

Loading