Een schorre Helmut Marko heeft afgegeven op Felipe Massa. Volgens de Oostenrijker hinderde hij Max Verstappen behoorlijk in de slotronden van de Grand Prix van Japan. 'Anders had het nog close kunnen worden', zegt de adviseur van Red Bull Racing tegen ORF.
Of Massa, die met Fernando Alonso streed om de tiende plaats en Verstappen en Lewis Hamilton ophield, zich correct heeft gedragen? 'Nee', antwoordt Marko stellig. 'Met zo'n bochtig circuit kan je zo niet rijden op het eind. Het is goed dat hij met pensioen gaat', waarna er nog wel een kleine lach op het gezicht van Marko verschijnt.
Felipe Massa is zich van geen kwaad bewust. 'Ik reed met Fernando om een positie. Daarnaast heb ik ze er ook voorbij gelaten', wast de Braziliaan zijn handen in onschuld in gesprek met de Oostenrijkse televisiezender.