Tom Coronel heeft een poging gedaan om de frustraties van Max Verstappen in zijn RB20 uit te leggen. De Nederlander voelde zich vorig jaar in de RB19 nog als een vis in het water, en voelde zich aan het begin van het seizoen nog één met zijn RB20, maar dat gevoel is totaal verdwenen. Ondanks de vele klachten van Verstappen, is Coronel er wel van overtuigd dat Verstappen de wereldtitel nog gaat pakken.
Als Verstappen dit jaar voor de vierde keer wereldkampioen wordt, is hij de zesde coureur ooit in de historie van de sport met minimaal vier wereldtitels. Na de eerste races leek die titel een formaliteit, maar inmiddels is er wel echt sprake van een titelstrijd met concurrent Lando Norris, en eventuele outsiders Charles Leclerc en Oscar Piastri.
Verstappen met nieuwe instelling op pad
Na de Grand Prix van Italië gaf Coronel nog aan dat hij het vertrouwen begon te verliezen dat Verstappen dit jaar nog wereldkampioen wordt. Hoewel Verstappen vervolgens in Azerbeidzjan ook geen goed weekend kende, was Verstappen zelf na afloop een stuk positiever over zijn kansen, en Coronel gaat daarin mee. De analist was aanwezig bij Vandaag Inside, waar hem gevraagd werd hoeveel geld hij erop durft in te zetten dat Verstappen wereldkampioen wordt: 'Eigenlijk wel alles', zegt Coronel met een serieus gezicht.
De analist, wiens zoon afgelopen week als Red Bull-juniortalent werd aangekondigd, legt zijn overtuiging vervolgens uit. 'Hij heeft het redelijk onder controle. Hij doet dat superslim. Je ziet gelukkig dan wel dat zijn grootste concurrent niet iedere keer wint, want dat is wel de mazzel. Hij profiteert wel van andermans fouten, maar het is niet meer de Max die we vroeger zagen, toen hij echt boos werd en crashte, en dat soort dingen. Toen was het alles of niks', zegt de man die vlak daarvoor alles bereid was in te zetten op de wereldtitel van Verstappen. 'Hij blijft rekenen en dat vind ik heel positief.'
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
In Bakoe kampte Verstappen vooral met tegenslagen en frustraties. Hoewel haast alles tegenzat, eindigde hij wel nog als vijfde, maar dat maakt de Limburger niet meer gelukkig. 'Hij is het gewend om te winnen met een halve ronde voorsprong. Zes jaar geleden sprongen we nog op de tafel als hij bij de eerste tien finishte, maar als jij gewend bent om te winnen met zo'n grote voorsprong, dan is dit frustrerend', weet Coronel.
'Hij heeft het gevoel met de auto niet, dat probeert hij eigenlijk te zeggen', legt Coronel uit. 'Als hij remt, heeft hij niet meteen die vertraging, die hij wil hebben. Als hij de bocht instuurt, glijdt de auto door op de voorwielen. Als hij gas wil geven, glijdt de auto door op de achterwielen. Als hij snelle bochten neemt, stuitert de auto als een kangoeroe over de weg. Dan heb je niet de feedback, die je als coureur wil hebben. Als je in een auto zit, en je vertrouwt de auto niet... Nou, ga lekker boodschappen doen, dan kan je beter gaan lopen. Dat is het gevoel dat hij heeft', zo sluit Coronel zijn betoog af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties