Domenicali zag opnieuw succesvolle Dutch GP: 'Verstappen-effect is voor iedereen duidelijk' Formule 1
Formule 1

Domenicali zag opnieuw succesvolle Dutch GP: 'Verstappen-effect is voor iedereen duidelijk'

Domenicali zag opnieuw succesvolle Dutch GP: 'Verstappen-effect is voor iedereen duidelijk'

Stefano Domenicali was opnieuw onder de indruk van de organisatie van de Grand Prix van Nederland. De CEO van de Formule 1 zag dat Circuit Zandvoort opnieuw indruk wist te maken met de fan engagement rondom de baan. Domenicali is ook van mening dat er een belangrijke rol is weggelegd voor Max Verstappen in het succes van de Dutch Grand Prix.

Op enkele incidenten na was de organisatie van de Grand Prix van Nederland weer een groot succes. Domenicali weet dat samen te vatten in drie belangrijke punten. 'Het eerste is niet organisatorisch, maar hangt samen met het vermogen van een geweldige atleet in het vergroten van de populariteit van sport in een land of een geografische regio', zegt de CEO van de Formule 1 bij Autosprint. 'Het Max Verstappen-effect is voor iedereen duidelijk, niet alleen voor wat we in Nederland hebben gezien, maar hij slaagt er ook in om dat gevoel in de rest van de wereld op te roepen.'

Gedurende het weekend kwamen er elke dag honderdduizend fans door de poorten van het circuit. Zandvoort wist het publiek tijdens het weekend continu te vermaken. 'De kracht van Zandvoort was om de aandacht op de fans te vestigen. Dit betekent continu activiteiten in de avonden, muziek en shows op verschillende plekken langs het circuit. Ik denk aan simulatoren, verkoopruimtes en congressen. Er waren veel activiteiten waarbij de fans betrokken waren, met een spectrum van verschillende behoeften, van 's morgens vroeg tot' s avonds laat.'

Domenicali blij met mobiliteitsplan Zandvoort

De fans moesten tijdens het Grand Prix-weekend zo min mogelijk met de auto komen. Domenicali is trots op de logistieke planning rondom het evenement. 'We hebben gewerkt aan mobiliteitsaspecten zoals de fiets en de trein. De aanpak was perfect, want het trok tienduizenden mensen. We hebben ons gericht op veel initiatieven die we opleggen aan de verschillende promotors, zoals aandacht voor de problematiek van afval, elektriciteit en duurzaamheid', aldus de CEO van de Formule 1.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws