Voormalig Red Bull-engineer ziet weinig kansen voor Pérez in strijd met Verstappen Formule 1
Formule 1

Voormalig Red Bull-engineer ziet weinig kansen voor Pérez in strijd met Verstappen

Voormalig Red Bull-engineer ziet weinig kansen voor Pérez in strijd met Verstappen

Blake Hinsey, voormalig performance engineer van Max Verstappen, denkt dat het voor Sergio Pérez nagenoeg onmogelijk is om de Nederlander van zijn derde wereldtitel af te houden. Volgens de oud-medewerker van Red Bull Racing, die nu zijn brood verdient als contentcreator, laat Verstappen maar weinig liggen en Hinsey ziet eigenlijk maar één optie voor de Mexicaan. Hinsey weerspreekt ook dat de RB19 speciaal naar de wensen van Verstappen is gebouwd.

Hinsey heeft door zijn verleden bij Force India en Red Bull zowel Verstappen als Pérez van dichtbij meegemaakt. In 2023 lijkt de strijd om de wereldtitel te gaan tussen de beide coureurs van de Oostenrijkse formatie, maar is het wel echt een strijd? Volgens Hinsey beschikt Verstappen over 'enorm veel talent' en als hem gevraagd wordt hoe Pérez Verstappen kan verslaan, dan moet de Brit even goed nadenken.

'Ik weet het eigenlijk echt niet', antwoordt hij in de podcast van Track Limits. 'Veel mensen roepen: hij moet dit doen of hij moet dat doen, maar uiteindelijk denk ik dat Checo zich waarschijnlijk vooral veel comfortabeler moet gaan voelen in een nerveuze of minder stabiele auto. Hoe beter je dat voor elkaar krijgt, hoe sneller je kan gaan. Een ondersturende auto is namelijk zelden een snelle auto. Max (Verstappen, red.) is daarentegen in staat om in een minder stabiele auto op de limiet te rijden zonder er overheen te gaan.'

RB19 niet meer naar de wens van Verstappen gebouwd

Er wordt geregeld beweerd dat de RB19 gebouwd is naar de rijstijl van Verstappen, maar Hinsey wil daar niks van weten. 'Dat is echt onzin. Dat is het domste standpunt dat ik ooit heb gehoord. Uiteindelijk willen ze vooral een snelle auto bouwen', is de Brit duidelijk. Overigens wil hij niet beweren dat Verstappen nooit over betere onderdelen beschikt, maar dan is daar volgens hem wel een goede reden voor. 'Zijn er momenten dat Max de betere onderdelen heeft? Waarschijnlijk wel. Als ze door het beperkte budget misschien maar één vleugel of vloer mee kunnen brengen naar een race, dan misschien wel. Maar ik kan me in de afgelopen zes jaren geen enkel moment voor de geest halen dat een andere voorvleugel drie tienden waard was', aldus Hinsey.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws