Aston Martin nam met verbazing kennis van experimenten F1-teams met flexibele vloer Formule 1
Formule 1

Aston Martin nam met verbazing kennis van experimenten F1-teams met flexibele vloer

Aston Martin nam met verbazing kennis van experimenten F1-teams met flexibele vloer

Aston Martin-teambaas Mike Krack zegt dat zijn team niet op de hoogte was dat rivaliserende Formule 1-teams experimenteerde met een flexibele vloer. Het laten doorbuigen van vloeren is door sommige teams gebruikt als oplossing tegen porpoising, het stuiteren van de auto's op hoge snelheden. Eerder sprak ook al Toto Wolff zijn verbazing uit. Krack spreekt zijn steun uit aan de FIA voor het veranderen van de regels voor 2023

'Dit is iets waar we intern ook veel over hebben gesproken. Wat staat de regelgeving toe? Ik weet niet wie er verrast was in de pers, was het Wolff? Ik was ook enorm verrast om het te horen eigenlijk. We hebben we erover gediscussieerd. We moeten uitzoeken wat er aan de hand is.' Wolff sprak inderdaad eerder al zijn verbazing uit in de pers, zoals hier te lezen was bij F1Maximaal.

Krack gaf toe tegenover Autosport.com dat het nieuws Aston Martin een indicatie gaf van hoe het prestaties zou kunnen vinden tijdens het beheersen van porpoising, nadat het zich eerder had gericht op het opkrikken van de rijhoogte. 'Ja, het geeft ons een hint. En we moeten alles onderzoeken wat we kunnen vinden om de prestaties te verbeteren.'

Krack steunt regelwijzigingen 2023

Krack bevestigde dat Aston Martin de suggestie van de technische richtlijnen voor regelwijzigingen voor 2023 om veiligheidsredenen zal steunen, hoewel hij net als andere teamleiders de waarde van continuïteit benadrukte. 'Veiligheid staat voorop en we moeten de FIA ​​ondersteunen bij het veilig maken van de auto's. Omdat ze zeggen dat het allemaal een veiligheidskwestie is. En ieders persoonlijk belang komt pas op de tweede plaats.'

Hij vervolgt: 'Het is duidelijk dat hoe minder verandering je hebt, hoe dichter de auto's in theorie bij elkaar zullen komen. En verandering is erg duur. Dus vanuit dat oogpunt, ja, we willen niet zoveel veranderingen, of de minste verandering die je kunt hebben. Aan de andere kant moeten we de FIA ​​ondersteunen door het veilig te maken.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws