Brundle over negerende beroemdheden tijdens steeds drukker wordende gridwalk Formule 1
Formule 1

Brundle over negerende beroemdheden tijdens steeds drukker wordende gridwalk

Brundle over negerende beroemdheden tijdens steeds drukker wordende gridwalk

Martin Brundle merkt dat zijn gridwalks op zondag steeds ingewikkelder worden. De Formule 1 is populairder dan ooit, en dat betekent dat de grid op zondag bomvol staat. Dat leidt tot bijzondere taferelen, zoals beroemdheden die weigeren interviews af te geven. Brundle belicht bij Fox Sports deze ontwikkeling.

'Iemand negeert mij en de volgende dag heb ik er 50.000 twittervolgers bij. Dat vind ik maar verwarrend', stelt de Engelsman bij het Australische medium. Het overkwam hem voor het eerst tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten 2021, waar hij op vrij ruwe wijze afgewenkt werd door de entourage van Megan Thee Stallion, een prijswinnende rapper.

Brundle: 'Men nodigt mensen uit waarvan ze denken dat ze op de grid thuishoren, niet beroemdheden die totaal geen interesse hebben in de sport.' Langzaamaan is er dus een trend ontstaan waarin deze beroemdheden vooral voor de vorm naast de Formule 1-bolides gaan staan. 'Ik begrijp dat, maar wanneer zo'n topartiest mij negeert, explodeert dat. Vrij bizar.'

Brundle in Monaco wederom het haasje

In Monaco ging het weer mis voor de Sky Sports-presentator. Hij kwam daar Bridgerton-ster Simone Ashley tegen, die eveneens weigerde een praatje te maken met hem. 'Vóór Monaco kreeg ik een lijstje van 45 namen van beroemdheden die daar op de grid zouden staan. Ik heb geprobeerd die namen te leren en uit te vogelen wat ze allemaal deden, maar het is chaotisch.'

'Ik heb de sport nog nooit zo populair meegemaakt in de 38 jaar dat ik meegedraaid heb', benadrukt hij. Hij stelt dan ook dat het een goede zaak is dat steeds meer bekendheden van over de hele wereld zich aangetrokken voelen tot de sport. Brundle wil niet bekend staan als iemand die genegeerd wordt op de grid, maar weet dat de huidige trend een teken is van dat F1 gezonder is dan ooit.

'Liberty Media heeft uitstekende keuzes gemaakt met de introductie van Drive to Survive. Het racen is erop vooruit gegaan en mensen vinden de nieuwe generatie coureurs vermakelijk. Ze zijn eerlijk, open en weten hoe ze met de media om moeten gaan', concludeert hij.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws