De Vries kwam Magnussen hard tegen: 'Wat mij betreft een race-incident' Formule 1
Formule 1

De Vries kwam Magnussen hard tegen: 'Wat mij betreft een race-incident'

De Vries kwam Magnussen hard tegen: 'Wat mij betreft een race-incident'

Nyck de Vries kende een redelijke race totdat hij samen met Kevin Magnussen van de baan afging. De Nederlander keerde toen terug in de race met een achterstand die niet meer in te halen was. Volgens de 28-jarige liep AlphaTauri het hele weekend al achter de feiten aan en misten ze overal snelheid om er echt een goede race van te maken.

De Vries mocht de race aanvangen als zeventiende nadat hij kon profiteren van de gridstraf van zijn teamgenoot Yuki Tsunoda. De Nederlander wist door het veld heen te komen, maar uiteindelijk ging hij er samen met Magnussen in de eerste bochtensectie. 'Ik vond het een prima race tot dat punt', zegt De Vries bij Viaplay. 'We waren niet helemaal competitief en snel genoeg. We zaten we telkens in de DRS en konden plekjes opklimmen', geeft de Nederlander aan. 'Ik denk dat we hard hebben geracet in bocht één en twee. Ik kwam onderlangs bij het uitkomen van bocht twee en ik denk dat we elkaar iets te veel hebben gepusht.'

Magnussen en De Vries gingen uiteindelijk botsend tegen elkaar door de bocht en er samen af. 'Ik zat op het vuil en blokkeerde. In bocht drie kon ik geen kant op. Wat mij betreft was het een race-incident', lijkt de 28-jarige zijn schouders op te halen. 'Maar daar laat ik de rest een beslissing over maken. We waren niet competitief genoeg en we kwamen in alle omstandigheden iets te kort', erkent De Vries, die ook al geen sterke trainingen en kwalificatie heeft gereden. De Nederlander kon er niets mooiers van maken dan P18. Zijn teamgenoot behaalde P14.

De Vries: 'Baanpositie was cruciaal vandaag'

'De baanposities waren cruciaal vandaag', gaat De Vries verder. 'Als je vooraan zit, kan je meekomen, achteraan kan je niet veel winnen.' Was het dan geen goed idee geweest om ook vroeg een pitstop te maken? 'Ja, dat deed Yuki ook, zo kon hij een undercut maken. Bij de eerste safetycar lag hij tien plekken voor, dus dat werkte zeker goed', sluit De Vries af. De Nederlander stond al op de harde band toen de safetycar op de baan was, dus de vraag was hoe nuttig een stop was geweest voor de strategie van AlphaTauri. Hoe dan ook was het een teleurstellend weekend voor de Italiaanse renstal.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws