Horner belicht achtervleugel Verstappen: 'Dit probleem hebben we nog niet eerder gezien' Formule 1
Formule 1

Horner belicht achtervleugel Verstappen: 'Dit probleem hebben we nog niet eerder gezien'

Horner belicht achtervleugel Verstappen: 'Dit probleem hebben we nog niet eerder gezien'

Christian Horner is dieper ingegaan op de problemen die Max Verstappen kende met zijn achtervleugel in Abu Dhabi. In de derde vrije training bleef de Nederlander ogenblikkelijk in de garage staan omdat zijn achtervleugel eraf moest worden gehaald. De Red Bull Racing-teambaas spreekt van een betrouwbaarheidsprobleem, maar lijkt zich geen zorgen te maken over de rest van het weekend.

'We kenden een betrouwbaarheidsprobleem, waarna we de vleugel moesten vervangen. Het is een probleem dat we nog niet eerder hebben gezien, dus we houden het nauwlettend in de gaten', aldus de initiële reactie van Horner in gesprek met Sky Sports F1. Tegen het einde van de sessie wist Verstappen met een aangepaste vleugel nog wel in de buurt van Lewis Hamilton te komen, het gat was twee tienden.

Horner licht toe waarom Red Bull wederom pleit voor een achtervleugel die dunner is, en daarmee dus minder downforce genereert, maar ook minder drag genereert op het rechte stuk. 'Naar mijn idee kunnen we Hamilton alleen uitdagen wanneer we voor een dunnere achtervleugel gaan', meent de Brit. 'Dat is in feite het hele jaar al zo.'

'We doen het in een poging onze snelheid op de rechte stukken te verhogen. Op dit circuit is rechtelijnsnelheid immers van belang', vervolgt hij. Met twee flinke rechte stukken in de middensector valt er veel tijd te winnen wanneer de topsnelheid hoog ligt. Daarnaast kan een inhaalpoging in de race vaak geplaatst worden aan het einde van die lange rechte stukken. Mocht Verstappen vast komen te zitten achter Hamilton op zondag dan is dat een gewenst positief gevolg van de vleugelwissel.

Horner vertrouwt op Red Bull

Er is verder geen man overboord, als het aan Horner ligt. Voor de teambaas is het een kwestie van het gebruikelijke afstellen van de auto in de zoektocht naar optimale rondetijden. Het gegoochel met de vleugel is daarnaast niets nieuws voor de Red Bull-monteurs die voor de kwalificatie de bolide op het asfalt moeten zetten: 'We doen dit heel het seizoen al.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws