Update | Wat verklapt de nieuwe livery van Haas? Formule 1
Formule 1

Update | Wat verklapt de nieuwe livery van Haas?

Update | Wat verklapt de nieuwe livery van Haas?

Het team van Haas heeft een foto de wereld in gestuurd van haar nieuwe livery. Het zwart met goud van Rich Energy, dat tot vorig jaar titelsponsor van Haas was, heeft plaatsgemaakt voor het oude bekende kleurenpalet.

De livery toont veel gelijkenissen met Haas-bolides in eerdere jaren. De auto is zwart met wit en heeft rode accenten. Sinds de komst naar de Formule 1 heeft Haas deze kleuren aangehouden, op vorig jaar na.

Haas hoopt op beterschap

Met de nieuwe auto hoopt het Amerikaanse team het beter te doen dan vorig seizoen. Toen eindigde het team met slechts 28 punten op de negende en een na laatste plaats. In 2018 werd het team nog vijfde met 93 punten.

Bovendien bezorgde problemen met sponsor Rich Energy Haas hoofdbrekens. Waar de energiedrankfabrikant eerst Red Bull uitdaagde, leidde financiële problemen tot een vroege exit van de sponsor. (Foto: Twitteraccount Haas F1 Team)

Update 09.15u (7/2) | Wat verklapt de nieuwe livery van Haas?

Haas heeft een foto getoond van de kleuren van de 2020-bolide. In plaats van het Rich Energy zwart-goud gaan ze terug naar de oorsprong. Maar in het tonen van de nieuwe kleuren heeft Haas ook wat technische details weggegeven. Motorsport analyseerde het en merkte bijzondere verschillen.

De autosportwebsite werkt van voor naar achter en start dus met de voorvleugel. In 2019 zagen we geregeld teams met een soort cape onder de voorvleugel rijden, dit past de luchtstroom naar de achterkant van de bolide positief aan. Haas houdt deze cape in het nieuwe ontwerp echter kort.

Ook aan de zijkant van de bolide is er het een en ander te zien. De sidepods van de bolide lijken versterkt te zijn en zouden meer koele lucht naar de krachtbron moeten leiden. Ook zijn de spiegels aangepast vergeleken met vorig jaar. Er wordt verwacht dat ook de spiegels geoptimaliseerd zullen zijn op aerodynamisch gebied.

Achterkant van Haas

De achterkant van de bolide kent twee bijzonderheden. Allereerst is er een driehoekige ingang te zien aan de bovenkant van de auto, een constructie die Ferrari in 2019 aanhield. De keuze om voor een dergelijke ingang te gaan heeft alles te maken met de specificatie van de nieuwe motor.

Dat deze aanpassing aan Ferrari doet denken is niet vreemd, de Amerikanen gebruiken namelijk een Ferrari-krachtbron. Bij de achtervleugel van de auto is het ten slotte interessant dat ze deze vrijwel hetzelfde gehouden hebben. Kevin Magnussen reed tegen het einde van 2019 met vrijwel dezelfde vleugel.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws