'Zelfs als je de beste eigenschappen van de andere auto's samenbrengt, zal dit niet zo goed zijn als de RB19' Formule 1
Formule 1

'Zelfs als je de beste eigenschappen van de andere auto's samenbrengt, zal dit niet zo goed zijn als de RB19'

'Zelfs als je de beste eigenschappen van de andere auto's samenbrengt, zal dit niet zo goed zijn als de RB19'

Red Bull Racing heeft alle zwakheden van de RB18 weten weg te werken en de goede punten weten te accentueren met de RB19. De auto van de Oostenrijkse renstal is zo goed dat het samenvoegen van de beste eigenschappen van andere auto's geen zin zou hebben. Voor Ferrari, Mercedes en Aston Martin, de meest nadrukkelijke concurrenten van Red Bull, is er dus werk aan de winkel. De renstallen hebben wel al kunnen identificeren waar ze performance zouden kunnen winnen.

Red Bull is met drie overwinningen in drie races natuurlijk uitstekend begonnen aan het huidige seizoen. Momenteel lijkt er geen vuiltje aan de lucht te zijn voor de Oostenrijkse renstal en ook de data suggereren dat de dominantie van de regerend constructeurskampioen nog wel even zal aanhouden. 'Red Bull is sterker in alle soorten bochten met een gemiddelde van 164 kilometer per uur en 312,9 kilometer per uur op het rechte stuk', schrijft Formu1a.uno. 'Zelfs als we de beste eigenschappen van de dichtstbijzijnde auto's samenbrengen, zal dit niet zo goed presteren als de RB19.'

Daarnaast wordt de voorsprong op het rechte stuk extra vergroot door het uitstekende DRS-systeem van Red Bull. Max Verstappen schoot zonder problemen langs Lewis Hamilton op het Albert Park Street Circuit, waardoor de concurrentie alleen maar met open mond kon toekijken. Ook heeft het team de bandenslijtage volledig onder controle, waardoor Red Bull op de zondag superieur kan zijn. 'Dit betekent dat ze nooit compromissen hebben hoeven sluiten bij het definiëren van de afstelling, in tegenstelling tot Ferrari en vooral Mercedes.'

Red Bull-concurrentie hebben verbeterpunten duidelijk in beeld

Voor de concurrentie staat er dan ook een ware inhaalslag voor de deur. Ferrari, Mercedes en Aston Martin weten echter wel waar het misgaat en waar dus aan gewerkt moet worden. Ferrari moet een betere balans zien te vinden tussen de kwalificaties en de races. De SF-23 heeft over één ronde prima performance, maar alles gaat mis als bandenmanagement een rol gaat spelen. Mercedes zal vooral kijken naar aerodynamische aanpassingen om een algeheel betere auto op het asfalt te zetten, terwijl Aston Martin kijkt naar de efficiëntie van de AMR23. De auto van de Britse renstal is goed in de bochten, maar relatief traag over het rechte stuk.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws