Sergio Pérez wordt al sinds zijn exit bij Red Bull Racing in verband gebracht met Cadillac, en de deal lijkt nu rond te zijn. De Mexicaan was aan het begin van het jaar nog aanwezig bij een launchevent van de Amerikaanse renstal in Miami, waarna zakenman Carlos Slim ook meer hints verspreidde. Autoevolution meldt nu dat een aankondiging spoedig wordt verwacht.
Het was geen geheim dat Pérez achter de schermen druk bezig was om zijn comeback te regelen. De coureur met start nummer elf wilde de eerste zes maanden van het jaar gebruiken om te kijken wat hij wilde gaan doen, en heeft dus zijn pijlen gericht op het voortzetten van zijn Formule 1-carrière. Onlangs verkondigde hij nog dat Red Bull spijt zou hebben dat ze hem niet hadden gehouden, nu het niet van een leien dakje gaat met Tsunoda.
De zitjes bij Red Bull zijn opgevuld, maar bij Cadillac niet. Het nieuwe Formule 1-team zal in 2026 als elfde team toetreden. Autoevolution schrijft dat het nieuwe managementteam van Pérez, onder leiding van voormalig A1-coureur Khalil Beschir, in gesprek is geweest met meerdere teams. Cadillac kwam al vroeg als favoriet naar voren om de Mexicaan vast te leggen. Als nieuwkomer hebben ze immers veel aan de ervaring van Pérez. Het is dan het idee om een jongere coureur naast hem te zetten.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Financieel aantrekkelijk
Tussendoor gingen ook geruchten rond over de interesse van Alpine. Flavio Briatore zou het duo Franco Colapinto en Pérez wel zien zitten vanwege het Argentijnse en Mexicaanse geld dat binnen zou komen, maar Colapinto's toekomst bij Alpine is ook niet zeker. Autoevolution weet daarover te melden dat de geruchten over een komst naar Alpine vooral dienden om Pérez' naam in de media te houden. Met andere woorden: die verhalen hadden nooit inhoud.
Cadillac zou financieel behoorlijk aantrekkelijk zijn voor beide partijen, mede dankzij de betrokkenheid van de Mexicaanse zakenman Slim. Cadillac zou de komst van Pérez officieel bekendmaken in de dagen na de Grand Prix van Hongarije, dus tijdens de eerste week van de zomerstop. Cadillac is op dit moment flink aan het investeren in haar debuut op de grid. In de High Performance Podcast sprak teambaas Graeme Lowdon over 'dertig miljoen dollar per maand'.
Rollen Mercedes en Alpine
Dan is er nog één zitje over, waarover gespeculeerd wordt of er een jonge coureur in moet of ook een ervaren kracht om het team in de eerste jaren vooruit te helpen. Aanvankelijk gold IndyCar-coureur Colton Herta als topkandidaat. Herta stond al eerder in the picture, toen Red Bull naar haar eigen line-up keek en naar die van het zusterteam. Herta beschikt echter niet over genoeg superlicentiepunten om in de Formule 1 te mogen racen.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Er lijkt dus geen Amerikaanse coureur beschikbaar te zijn. Autoevolution meldt dat er een poging is gedaan om Daniel Ricciardo te verleiden tot een derde F1-comeback, maar naar verluidt had hij geen interesse. Daarom wordt er nu gepraat met Mick Schumacher en Valtteri Bottas. Onlangs plaatste de Fin een grote hint op zijn sociale kanalen door een filmpje te delen met een straatauto van Cadillac. Hij vroeg aan zijn volgers 'of dat een mooi zitje was'.
Bottas is na zijn exit in 2024 aangebleven als derde coureur bij Mercedes. Vanwege zijn verdiensten heeft Toto Wolff wel een poging gedaan om hem dit jaar nog ergens op de grid te krijgen. Hier komt Alpine weer in beeld: Wolff en Briatore hebben overlegd of Bottas mogelijk Colapinto kan vervangen. Dat zou kunnen leiden tot een vast zitje voor Bottas in 2026, in een Alpine waar vanaf dat jaar een Mercedes-motor in zit. Dat creëert ook weer een opening voor Schumacher bij Alpine.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties