AMuS zet geld in op Hamilton in Frankrijk: 'Altijd sterk na een nederlaag' Formule 1
Formule 1

AMuS zet geld in op Hamilton in Frankrijk: 'Altijd sterk na een nederlaag'

AMuS zet geld in op Hamilton in Frankrijk: 'Altijd sterk na een nederlaag'

Bij Auto, Motor und Sport bestaat er geen twijfel over: Lewis Hamilton is dé favoriet voor de overwinning van de Grand Prix van Frankrijk. In hun voorbeschouwing voor het aankomende race-weekend bespreken ze de kansen van de Duitse renstal en hun stercoureur en kijkt het Duitse medium naar wie de beste renstallen kunnen zijn achter de topteams. Kan Ferrari weer stunten?

Mercedes kwam niet sterk voor de dag in Baku. Met name Valtteri Bottas had moeite om op gang te komen en deed uiteindelijk niet eens mee om de punten. Hamilton leek nog even op weg naar een mogelijke overwinning, maar tijdens de herstart na de rode vlag-periode verremde de zevenvoudig wereldkampioen zich, waardoor er ook aan de andere kant van de Mercedes-pitbox geen punten te zien waren.

In Frankrijk zal het beeld volgens het Duitse motorsportmedium volledig omkeren en wel om de volgende reden: 'Mercedes is altijd bijzonder sterk teruggekomen na een nederlaag in het verleden. Daarom zetten wij ons geld op Hamilton.' Niet alleen die reden geldt voor de nieuwssite als argument, ook het feit dat de bandenslijtage in Frankrijk een andere rol speelt dan in Baku. Het zou eerder voordelig moeten zijn voor Mercedes dan voor Red Bull Racing, aldus de Duitse experts.

Ferrari en McLaren in Frankrijk

Tijdens de Grand Prix-weekenden in Monaco en Azerbeidzjan leek Ferrari het derde team te zijn achter Mercedes en Red Bull. Zo wist Charles Leclerc zelfs verrassend tweemaal op rij poleposition te pakken. Hoewel podiums en overwinningen uitbleven voor Leclerc in zijn thuisrace en in Baku, wist Carlos Sainz in Monte Carlo wel P2 te pakken. Kan de Italiaanse renstal opnieuw stunten?

De Duitse experts denken in ieder geval van niet en zien McLaren weer terugkeren als derde team in de pikorde: 'De Ferrari-auto's leken het vooral heel goed te doen in de korte bochten van negentig graden in Monaco en Baku. In Frankrijk is de baan ietsjes meer vloeiend en dat kan McLaren in staat stellen om het tekort met hun rivaal te verminderen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws