Max Verstappen keerde in Nederland na een lange afwezigheid terug op het podium. Kan de wereldkampioen ook toeslaan in Italië? En hoe doet Isack Hadjar het in Monza? Speel nu mee met F1Maximaal.nl voorspelt, en win mooie prijzen! De winnaar gaat er met een Playseat, ter waarde van 2.500 euro vandoor. Dankzij Bleekemolens Race Planet en StichD: Fuel for Fans zijn er in totaal prijzen te verdienen ter waarde van ruim 4.000 euro.
Als je gedurende het 2025-seizoen laat zien dat je de andere gebruikers te slim af bent en beter voorspelt dan wie dan ook, kun je ook enkele leuke prijzen winnen. Een deel van de redactie van F1Maximaal.nl speelt ook mee, maar dingt niet mee voor de prijzen. Met dank aan Playseat, Bleekemolens Race Planet, en Fuel for Fans, kunnen we aan het einde van het seizoen mooie prijzen uitdelen.
Prijzenverdeling:
- 1e plaats in het weekendklassement: Playseat, t.w.v. € 2.500.
- 2e plaats in het weekendklassement: Max Experience bij Bleekemolens Race Planet op Zandvoort voor twee personen, t.w.v. € 1.350.
- 3e plaats in het weekendklassement: F1-jubileum jack namens StichD: Fuel for Fans, t.w.v. € 120.
- Beste weekendscore: Eén shirt en één petje van een coureur/team naar keuze, via StichD: Fuel for Fans. Deze prijs krijg je door de hoogste score in één weekend te pakken. Zo heb je ook nog kansen als je niet hoog in het klassement staat, of een deel van het seizoen gemist hebt.
- 1e plek in het raceklassement: Eén shirt van een coureur/team naar keuze, via StichD: Fuel for Fans.
- 1e plek in het kwalificatieklassement: Eén petje van een coureur/team naar keuze, via StichD: Fuel for Fans.
1e plaats: Playseat, t.w.v. € 2.500
Stap in de wereld van Formule 1 met de meest levensechte en precieze race-ervaring die er bestaat. De Playseat® F1 Intelligence is het resultaat van een decennialange samenwerking met F1-raceteams en coureurs, waarmee deze simulator de ultieme link vormt tussen virtueel racen en de werkelijkheid. Het design is geïnspireerd op de F1-cockpit, met een lage, ergonomische zithouding die zorgt voor de juiste focus en controle. Topcoureurs zoals Max Verstappen, Charles Leclerc, Valtteri Bottas en Sebastian Vettel gebruiken deze rig om hun vaardigheden te verfijnen en hun prestaties te optimaliseren. Met de Playseat® F1 Intelligence ervaar je de intensiteit en precisie van het echte F1-circuit – elke bocht, elke snelheid, elke uitdaging.
Blijf up-to-date met de socials van Playseat via o.a.
- https://www.instagram.com/playseat/
- https://facebook.com/PlayseatGlobal
- En bekijk de video waarin voormalig F1-coureur Karun Chandhok verschillende Playseat®-modellen presenteert en hun unieke prestaties benadrukt: https://youtu.be/qeVKl1OdBao.
2e plaats: Max Experience bij Bleekemolens Race Planet op Zandvoort voor twee personen, t.w.v. € 1.350
Altijd al gedroomd van rijden in de meest spectaculaire supercars op een echt F1-circuit? Bij Bleekemolens Race Planet wordt die droom werkelijkheid. Op het legendarische Circuit Zandvoort stap je zelf achter het stuur van onze McLarens, Ferrari’s, Lamborghini’s en nog véél meer en ervaar je zelf de snelheid, het rauwe vermogen en de kick die rijden op Circuit Zandvoort zo spectaculair maakt. Onder begeleiding van ervaren instructeurs leer je het circuit kennen en voel je hoe de auto tot leven komt onder je handen. Dit is niet zomaar een dagje uit, dit is een dag die je nooit meer vergeet.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

3e plaats: F1-jubileum jack namens StichD: Fuel For Fans, t.w.v. € 120
De oversized F1® Varsity Jacket is een ode aan 75 jaar Formule 1® en straalt een premium-gevoel uit dankzij een verzameling van badges, patches en prints. Verkrijgbaar bij Fuel for Fans, de officiële shop voor de nieuwste motorsportkleding en merchandise, inclusief alle topteams in de Formule 1®.
Daarnaast biedt StichD: Fuel for Fans de volgende prijzen aan: één shirt en één petje naar keuze voor de speler met de hoogste weekendscore in 2025, één shirt voor de winnaar van het raceklassement, en één petje voor de winnaar van het kwalificatieklassement.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Hoe werkt F1Maximaal.nl voorspelt?
Bij F1Maximaal.nl voorspelt reageer je onder het artikel met je antwoord op de vragen voor het aankomende raceweekend. De deadlines om te voorspellen liggen vijf minuten voor de start van de kwalificatie en de race. Op dat moment worden de voorspellingen opgeslagen. Reacties aanpassen is daarna wel mogelijk, maar zal niet leiden tot een betere score. Het wordt sterk aangeraden om meteen een voorspelling voor kwalificatie én race door te geven. De voorspelling voor de race kun je na de kwalificatie nog aanpassen, maar anders riskeer je dat je je voorspelling voor de race vergeet door te geven.
Elk weekend voorspel je de top vijf in de kwalificatie, en de top tien in de Grand Prix. De voorspellingen voor de Grand Prix mag je na de kwalificatie dus nog in een aparte reactie plaatsen. Heb je nog geen account? Dan kun je je hier registreren.
Punten kwalificatie:
- 25 punten als je een coureur op de juiste positie zet
- 18 punten als je er één positie naast zat
- 15 punten als je er twee posities naast zat
- 12 punten als je er drie posities naast zat
- 10 punten als je er vier posities naast zat
- Geen punten als je een coureur in de top vijf voorspelt, maar die coureur eindigt niet in de top vijf.
- Voorbeeld: je voorspelt Norris, Verstappen, Leclerc, Piastri, en Sainz als top vijf. In werkelijkheid pakt Norris poleposition voor Piastri, Verstappen, Hamilton, Russell, en Sainz als nummer 6. Je ontvangt dan 25 punten (Norris) + 18 punten (Verstappen) + 0 punten (Leclerc) + 15 punten (Piastri) + 0 punten (Sainz) = 58 punten voor de kwalificatie.
Punten race:
- 25 punten als je een coureur op de juiste positie zet
- 18 punten als je er één positie naast zat
- 15 punten als je er twee posities naast zat
- 12 punten als je er drie posities naast zat
- 10 punten als je er vier posities naast zat
- 8 punten als je er vijf posities naast zat
- 6 punten als je er zes posities naast zat
- 4 punten als je er zeven posities naast zat
- 2 punten als je er acht posities naast zat
- 1 punt als je er negen posities naast zat
- Geen punten als je een coureur in de top tien voorspelt, maar die coureur eindigt niet in de top tien.
Extra regels:
- De punten van de beste achttien weekenden gelden als seizoensscore. Zo heb je ook kans om te winnen als je de eerste weekenden gemist hebt, of een aantal weekenden overgeslagen hebt, bijvoorbeeld vanwege een vakantie. Je hebt wel een klein voordeel als je elk weekend meedoet, omdat je slechtste weekendscores dan uiteindelijk komen te vervallen.
- Na het zesde weekend waren er enkele bonusvragen, die meer punten kunnen opleveren.
- De punten worden gedeeld, zodra het item voor het aankomende weekend online komt. Daarnaast zijn de laatste tussenstanden ook altijd terug te vinden op de pagina van F1Maximaal.nl voorspelt.
- Je kunt alleen meedingen naar prijzen als je een adres in Nederland of België hebt.
- De officiële uitslag van de FIA wordt gebruikt als uitslag voor F1Maximaal.nl voorspelt. Dit is dus ook doorslaggevend bij gridstraffen.
- Bij een gelijke eindstand na de Grand Prix van Abu Dhabi is de tussenstand na de voorlaatste Grand Prix doorslaggevend.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Tussenstand na de Grand Prix van Nederland:
De Grand Prix van Nederland zorgde voor de nodige verrassingen. Niemand verwachtte dat Isack Hadjar zich in de top vier zou kwalificeren, en dat betekent dat de beste scores uitbleven. Raceliefhebber pakte met 83 net wat meer punten op zaterdag dan de meeste concurrenten.
De race was zo mogelijk nog lastiger te voorspellen. Lando Norris, Charles Leclerc, en Lewis Hamilton vielen uit. Kimi Antonelli viel ook buiten de punten, terwijl Isack Hadjar stuntte met een podiumplek. Oliver Bearman reed vanuit de pitstraat naar P6, en ook Lance Stroll en Yuki Tsunoda eindigden verrassend in de punten. Esteban Ocon zorgde ervoor dat de drie zwakste coureurs in de kwalificatie allemaal punten scoorden. JohnnyChar boekte met 107 punten de beste zondagsscore, maar HittingTheApex deed het met 184 punten het beste op basis van het hele weekend. De verschillen aan de top waren echter minimaal met acht deelnemers binnen tien punten.
Ruubgee behoudt de voorsprong in het weekendklassement, waar nummer twee Dsb1983 exact dezelfde score pakte. Dsb1983 staat ook in de kwalificatiekampioenschap op de tweede plek, waar zijn achterstand op leider LeodeLeeuw nu elf punten bedraagt. In het raceklassement is Ruubgee nog steeds de nummer één, voor raceliefhebber.
In alle klassementen worden de drie zwakste scores in de tussenstand weggestreept. Dit heeft ermee te maken dat alleen de beste achttien weekenden meetellen op seizoensbasis, zodat je ook kans maakt als je af en toe een weekend vergeet. Om de tabellen niet onnodig groot te maken, worden de eerste veertien weekenden samengepakt in één kolom. De scores per weekend zijn altijd terug te vinden onder het artikel van dat weekend (je kunt hiervoor het zoekschermpje op de website gebruiken). Het artikel, waarin de voorspellingen voor de Grand Prix van Italië doorgegeven kunnen worden, komt op dinsdagavond 2 september online.
Weekendscores - Grand Prix van Nederland:

Tussenstand in het Weekendklassement na de Grand Prix van Nederland:

Tussenstand in het Kwalificatieklassement na de Grand Prix van Nederland:

Tussenstand in het Raceklassement na de Grand Prix van Nederland:

Kans voor uitdagers van McLaren
Lando Norris kijkt sinds de Grand Prix van Nederland tegen een achterstand van 34 punten aan. De Brit kan het zich haast niet meer veroorloven om achter teamgenoot Oscar Piastri te eindigen. Afgelopen jaar greep Norris nog de poleposition voor de Italiaanse race, maar dat zegt niet erg veel. Norris won het kwalificatieduel in 2024 namelijk met 20-4. Piastri heeft het tij weten te keren en leidt nu met 9-6. De onderlinge verschillen zijn echter zeer klein. Mocht Norris de eerste startplek veroveren, dan moet hij vooral ook scherp zijn in de openingsronde. Daar werd hij vorig jaar afgetroefd door zijn teamgenoot.
In theorie is Monza een kans voor de concurrenten van McLaren. De McLaren blinkt uit op gemiddelde circuits, maar teams ontwikkelen hun auto's niet voor de buitenbeentjes op de Formule 1-kalender, waaronder Monaco en Monza. De MCL39 blinkt vooral uit qua aerodynamische efficiëntie en excelleert in de middelsnelle bochten, maar in Monza is ook de topsnelheid van groot belang. Dat is nu juist een punt waarop McLaren vaak minder goed presteert.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Een goed circuit voor Red Bull, maar...
Red Bull is doorgaans het team met de hoogste topsnelheid. In theorie zou Monza dus een goed circuit moeten zijn voor Red Bull Racing, en Helmut Marko vestigde zijn hoop al op de races in Italië en Azerbeidzjan. Op veel andere circuits rijden de teams echter met veel downforce. In Monza zullen de teams juist voor de kleine vleugels kiezen, en het valt te bezien of Red Bull haar voordeel dan nog weet te behouden.
In 2024 maakte Verstappen een van zijn slechtste weekenden van het seizoen mee in Monza. Dat had er toen voornamelijk mee te maken dat Red Bull nooit een achtervleugel ontworpen heeft voor dit soort snelle circuits, mede omdat Red Bull in 2022 niet verwachtte dat teams onder de huidige reglementen met zo weinig neerwaartse druk konden rijden. Verstappen legde uit dat Red Bull zo elk seizoen twee weekenden moet opofferen: Italië en Las Vegas.
Red Bull zou voor 2025 moeten beslissen of het nog zou lonen om die kleine achtervleugel alsnog te ontwerpen. Vermoedelijk is die keuze pas gemaakt na de eerste races van 2025. Waarschijnlijk kon Red Bull toen al wel concluderen dat een wereldtitel voor Verstappen ingewikkeld zou worden. Mogelijk neemt Red Bull wel een kleinere achtervleugel mee, maar de kans is groot dat deze vleugel niet volledig geoptimaliseerd is, omdat het beter is om de middelen in 2026 te investeren.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Kan Hadjar weer stunten?
Voor Racing Bulls wordt Monza een mooie test. Het Italiaanse circuit is op veel manieren een tegenpool van Zandvoort. Als je dus goed presteert in Nederland én in Italië, dan weet je dat je bijna overal snel kunt zijn. Racing Bulls blonk tot nu toe juist uit op de wat langzamere circuits, net als Aston Martin. Vermoedelijk zullen beide teams dus wel iets verder terugvallen. Let juist wel op Haas: het Amerikaanse team is vaak sterker op de snelle circuits en krijgt in Monza dus een mooie kans.
Ferrari en Mercedes zullen vooral de vieze nasmaak van het weekend in Nederland snel willen wegspoelen. Ferrari pakte een nulscore en rijdt nu voor eigen publiek, en datzelfde geldt voor Mercedes-coureur Kimi Antonelli. Qua strategie en weer hoeven beide teams nu minder te vrezen. Pirelli neemt net als vorig jaar de C3, de C4, en de C5 mee. Waarschijnlijk vermijden de coureurs de zachte banden in de race weer, en een éénstopper op de andere bandencompounds ligt voor de hand. Op zaterdag en zondag wordt het ook prachtig weer, dus de paraplu's kunnen dit weekend thuis blijven.
Speel mee en win prijzen ter waarde van € 4.000! Laat je voorspelling achter in een reactie. Het wordt aangeraden om meteen de kwalificatie en de race te voorspellen. Deze voorspelling kan later nog aangepast worden. Nog geen account? Registreer je dan hier.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties