F1-journalist Scott Mitchell-Malm denkt dat de kuren van de Mercedes W14 komen door het lastige karakter van de bolide. Ook is de journalist van mening dat de veranderende positie van het Duitse team in de rangorde elke race meer komt door de prestaties van andere teams dan door Mercedes zelf. Verder denkt Mitchell-Malm niet dat Hamilton het 2023-seizoen al helemaal heeft opgegeven.
Er is nog altijd geen vaste rangorde bij de rest van de grid achter Red Bull. Welk team na de Oostenrijkse renstal de beste auto heeft veranderd nog steeds iedere race. Volgens Mitchell-Malm had Mercedes tijdens de laatste race op Monza de op twee na beste bolide, een wereld van verschil met eerder in het jaar toen Mercedes nog plaatsen 2 en 3 wist te pakken tijdens de Grand Prix van Spanje. Mitchell-Malm is van mening, volgens The Race, dat de veranderende rangorde komt door de prestaties van andere teams, en niet door Mercedes zelf. 'De coureurs (van Mercedes, red.) hadden in ieder geval een competitievere auto dan McLaren en Aston Martin, maar Monza bevestigde de trend dat de Mercedes dit seizoen een vrij constante achterstand heeft op de dominante Red Bull en dat de plaats van het team in de pikorde wordt bepaald door andere teams die van circuit naar circuit verschuiven.'
Een andere reden waarom Mercedes zo inconsistent lijkt, is volgens de journalist door de kuren van de W14 zelf: 'Het heeft echter te maken met het inherent lastige karakter van de Mercedes W14. Het is moeilijk om op de goede plek te komen en hoewel Hamilton in eerste instantie goed begon in FP1 op Monza, had hij het gevoel dat het daarna gecompliceerder werd, terwijl Russell gedurende het hele evenement net iets gelukkiger was.'
Hamilton nog altijd bezig met W14 te verbeteren
Na afloop van de race vertelde Hamilton dat 'we zouden willen dat we sneller waren. Maar we tellen de dagen af tot februari.' Mitchell-Malm denkt dat dat een teken is dat Mercedes dit seizoen voor lief neemt: 'Door dat te zeggen, erkent Hamilton wat Mercedes en de coureurs al een tijdje zeggen. Dit seizoen is wat het is, met de auto die ze hebben, en volgend jaar is de grotere prioriteit.' De journalist denkt echter niet dat Mercedes het helemaal opgeeft: 'Hij (Hamilton, red.) zwaait echter niet met een witte vlag voor de rest van 2023. Het is juist het tegenovergestelde. Door de nadruk te leggen op het aanpakken van de kwalen van de auto in de kwalificatie, omdat dat zo'n gevoelig onderdeel van het weekend is, stelt Hamilton iets vast waardoor het makkelijker wordt om in ieder geval het maximale uit de W14 te halen', aldus Mitchell-Malm. De Mercedes is daardoor nog niet helemaal uit te vlakken in 2023.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties