Sainz: 'Er waren al te veel vlammen, dus ik besloot eruit te springen' Formule 1
Formule 1

Sainz: 'Er waren al te veel vlammen, dus ik besloot eruit te springen'

Sainz: 'Er waren al te veel vlammen, dus ik besloot eruit te springen'

Carlos Sainz haalt zich voor de geest hoe hij zich voelde toen zijn Ferrari F1-75 vlam vatte in Oostenrijk. De Spanjaard moest tegen het einde van de race opgeven met een motorprobleem, en zag hoe de achterkant van zijn bolide in brand stond, terwijl zijn auto niet tot stilstand kwam. Na het spannende moment vertelt hij vooral te balen van het feit dat hij nog een DNF te verduren kreeg zonder dat hij daar zelf iets aan kon doen.

'Ik wist dat er vuur was, want dat zag ik in mijn spiegels', zo herinnert hij zich hoe hij erachter kwam dat hij zo snel mogelijk uit de Ferrari moest zien te komen. 'Het probleem was dat geen van de marshals de auto kon stoppen en kon voorkomen dat ik achteruit rolde', voegt hij daaraan toe. Een van de marshals deed een poging een houtblok achter zijn band te leggen, maar zonder succes.

Sainz' Ferrari bleef dus maar achteruitrollen, wat betekende dat hij niet rustig uit kom stappen. 'Daarom kon ik niet uit de auto komen. Ik besloot vervolgens om eruit te springen omdat er al te veel vlammen waren', benadrukt hij. Hij maakte dat hij wegkwam uit de benauwde situatie. Uiteindelijk heeft hij er geen verwondingen aan overgehouden.

Sainz baalt van vele uitvalbeurten

Sainz heeft in de afgelopen elf wedstrijd maar liefst viermaal de eindstreep niet gehaald, en dat vindt hij frustrerend. Bij de Italiaanse tak van Motorsport.com geeft hij dit aan: 'We moeten natuurlijk naar onszelf kijken, want het is duidelijk dat we in de loop van het seizoen een paar problemen te veel gekend hebben, ondanks dat de auto snel is.'

'Vandaag hebben we een vrij gemakkelijke één-twee weggegooid, want de auto was snel genoeg. Dat is natuurlijk positief, maar we moeten voorkomen dat die uitvalbeurten zo vaak gebeuren', benadrukt hij. Ook Leclerc gaf al aan dat het probleem groter is dan Ferrari in eerste instantie dacht. Bij klantenteams heeft men ook al regelmatig de handdoek in de ring moeten gooien vanwege motorproblemen.

Geen ritme bij Ferrari

Steeds als Sainz aansluiting lijkt te vinden in de titelstrijd valt hij uit en wordt het gat weer groter. 'Het is moeilijk om in mijn ritme te komen. Ik vocht voor de overwinning in Monaco en Canada, en won op Silverstone. Een tweede plaats had mij na Oostenrijk teruggebracht in de titelstrijd, maar dan slaat het noodlot weer toe', meldt hij balend. 'Dit is een beetje de trend die ik heel het seizoen al ervaar.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws