'Binotto een jaar lang niet in F1 te vinden dankzij gardening leave en extra compensatie Ferrari' Formule 1
Formule 1

'Binotto een jaar lang niet in F1 te vinden dankzij gardening leave en extra compensatie Ferrari'

'Binotto een jaar lang niet in F1 te vinden dankzij gardening leave en extra compensatie Ferrari'

Mattia Binotto is door Ferrari op een gardening leave van twaalf maanden gestuurd. Daardoor zal de voormalig teambaas van de Italiaanse renstal zich een jaar lang niet kunnen binden aan partij in de Formule 1. Daar heeft de Scuderia voor kunnen zorgen door de Italiaan een extra compensatie aan te bieden. Tegelijkertijd gaat het harde werk in Maranello door en focust het team zich langzamerhand al op de motoren van 2026.

Frédéric Vasseur is op 9 januari officieel begonnen aan zijn taken als teambaas van Ferrari. Hij volgt Binotto op die zelf aan zijn zogeheten gardening leave is begonnen. De voormalig teambaas verliet de renstal op 31 december nadat hij zijn periode bij Ferrari op een goede manier probeerde af te sluiten. Tijdens zijn gardening leave zal Binotto zich niet kunnen binden aan een ander team in de Formule 1, de FIA of Liberty Media. 'Deze gardening leave duurt twaalf maanden', geeft het doorgaans goed ingevoerde Formu1a.uno aan.

Dat betekent dat Binotto een jaar lang niet in de Formule 1 te vinden zal zijn. Enkele mensen zouden graag zien dat hij een baan krijgt bij Audi. Als dat er van komt dan zal Binotto pas vanaf 2024 werkzaam zijn bij het nieuwste team in de koningsklasse van de autosport. Ferrari heeft zijn best gedaan om Binotto een jaar lang uit de Formule 1 te houden. 'Dankzij een extra compensatie heeft Ferrari ervoor kunnen zorgen dat zijn voormalig teambaas zich niet meteen aan een andere partij zal binden.'

'Ferrari werkt al aan 2026-motoren'

Ondanks dat Binotto is vertrokken, gaat het werk in Maranello natuurlijk gestaag door. Vooral op het gebied van de krachtbron draait de Italiaanse renstal momenteel overuren. 'Enrico Gualtier gaat opnieuw aan de slag op de motorafdeling van Ferrari en daarbij overziet hij vooral het project van de 2026-motoren. Ongeveer twintig procent van de tijd, 1200 uur, wordt gestoken in de nieuwe krachtbronnen. Ook wordt er steeds meer budget gestoken in de 2026-motoren.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws