Vroege stop Leclerc wierp Verstappen in zetel: 'Je zag al dat Red Bull comfortabel bleef' Formule 1
Formule 1

Vroege stop Leclerc wierp Verstappen in zetel: 'Je zag al dat Red Bull comfortabel bleef'

Vroege stop Leclerc wierp Verstappen in zetel: 'Je zag al dat Red Bull comfortabel bleef'

Tom Coronel en Ho-Pin Tung kunnen maar weinig begrip opbrengen voor de keuze van Ferrari om Charles Leclerc naar binnen te halen. Vanaf het moment dat de Monegask naar binnen kwam onder de VSC, werd het een heel moeilijk verhaal voor de Ferrari-coureur om nog de overwinning binnen te kunnen halen, zo stellen zij. Iets wat ze bij Ferrari zelf ook hadden kunnen weten vooraf.

Coronel stelt bij Viaplay dat het overleggen met de rijders over welke strategie er gevolgd moet worden sowieso ook geen positieve uitwerking heeft, omdat een coureur niet alles kan weten. 'Ik zie dat Red Bull wel de call maakt, dus de discussie met de rijder vind ik raar. Hij weet natuurlijk niet precies wat er achter hem gebeurt en hoe constant Verstappen rijdt. En dat blijf ik apart vinden bij Ferrari, want bij Red Bull is het gewoon van, wij maken de call, en that's it.'

De autocoureur stelt dat men bij Ferrari sowieso ook al had kunnen weten dat het binnenhalen van Leclerc niet de juiste keuze was. 'En als je dan zo snel wisselt... je zag al dat Red Bull heel comfortabel bleef en dacht van: nou, laten we maar eens even kijken hoelang we door kunnen. Zij hadden ook meer downforce, dus je wist ook dat ze langer door konden, dus Ferrari wist al dat het gewoon geen goede call was.'

Weinig zorgen bij Red Bull

Ook Tung zag dat er bij Red Bull weinig zorgen waren om de alternatieve strategie die het team van Ferrari koos. 'Je zag dat Verstappen iedere keer makkelijk kon pareren. Ik denk ook dat toen Leclerc stopte onder die VSC, dat Red Bull wist, de race valt nu naar ons toe, want Lambiase, de engineer van Verstappen, kwam ook gelijk op de radio met de mededeling: de linksachter van Leclerc ziet er slechter uit dan bij ons.'

De analist stelt dat het dan gewoon een moeilijk verhaal wordt, omdat de stint die er dan nog verreden moet worden zo enorm lang is. 'Nou dan weet je gewoon, als je al dezelfde leeftijd van banden had, als ze dezelfde slijtage hebben en je moet zo'n enorm lange stint doen, dat ga je gewoon niet redden', aldus Tung, die daarmee de mening deelt van Coronel dat het geen goede zet was van Ferrari.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws