Red Bull Racing kende in Hongarije een dramatisch weekend. De Oostenrijkse renstal kon de problemen niet oplossen, maar Helmut Marko stelde dat nu bekend is waar het probleem zit, terwijl teambaas Laurent Mekies aanvankelijk aangaf geen idee te hebben. Viaplay-analisten Kees van de Grint en Allard Kalff zijn eerder geneigd om het verhaal van de nieuwe teambaas te geloven en ze leggen uit waarom.
Max Verstappen gaat zich dit jaar zo goed als zeker niet voor de vijfde achtereenvolgende keer tot wereldkampioen laten kronen. Maar na het dramatisch verlopen weekend in Hongarije lijkt de coureur van Red Bull Racing zelfs nog te moeten vrezen voor zijn derde plek in het algemeen klassement. George Russell volgt immers op slechts vijftien punten van de Nederlander. Toch maakt Van de Grint zich daar geen zorgen over, al kan hij net als collega Kalff niet ontkennen dat de problemen bij Red Bull groot zijn.
'Ik denk wel dat Verstappen in de top drie eindigt', zegt de voormalig bandenexpert in het Viaplay-programma In de Slipstream. 'Het loopt bij Verstappen niet zo, maar bij de anderen ook niet. McLaren is echt de hoogste divisie en dan heb je de tweede divisie en dan is Verstappen, en daar blijf ik bij, daarin toch nog de leider', aldus Van de Grint. Kalff neemt vervolgens over. 'Ik heb het idee dat de problemen bij Red Bull vooral zitten in de bochten met snelheden tussen de 160 en 220 kilometer per uur. En dan gaan we straks naar Monza en dan staat Max denk ik wel weer voor die Mercedessen', blijft Kalff optimistisch.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Marko vs. Mekies
Van de Grint wil vervolgens nog even doorgaan op de problemen van Red Bull. Er viel hem namelijk iets op. 'Nog even over die problemen. Wat ik dan wel weer interessant vind, is dat Marko na de race zei: het was niet best, maar we hebben veel geleerd en we weten waar het probleem zit. En Mekies zegt: ik heb geen idee wat het is.' Desgevraagd geeft Kalff vervolgens aan dat hij het verhaal van de 48-jarige teambaas geloofwaardiger vindt en aan de hand van een voorbeeld legt hij uit waarom.
'Ik ga even terug. Anderhalve week geleden waren we in Spa. Toen stonden er een paar groene auto's van Aston Martin kansloos achteraan. Echt kansloos. En hier in Hongarije stonden ze met twee auto's in de top tien. En Sauber, ook twee auto's in de top tien. Dan heb je één Red Bull vooraan, de andere ongeveer achteraan. Ze hebben allemaal geen idee', aldus Kalff, die bijval krijgt van collega Van de Grint.
'Het is goed dat je dat zegt. Fernando Alonso heeft gezegd: we waren heel goed, maar het is ook beangstigend, want we hebben geen idee waarom. We hebben een andere vloer gemonteerd, de oude...', kan de voormalig bandenexpert zijn zin niet afmaken, omdat Kalff inhaakt: 'En ineens doet die auto het weer.' Mekies schaarde zich overigens wel achter de woorden van Marko dat het probleem in Hongarije waarschijnlijk iets eenmaligs is.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties