Haas verschuift de stukjes, maar heeft puzzel nog niet opgelost: hoofdontwerper is nu technisch directeur Formule 1
Formule 1

Haas verschuift de stukjes, maar heeft puzzel nog niet opgelost: hoofdontwerper is nu technisch directeur

Haas verschuift de stukjes, maar heeft puzzel nog niet opgelost: hoofdontwerper is nu technisch directeur

Haas stelt hoofdontwerper Andrea de Zordo aan als technisch directeur van het team en hoopt te profiteren van de ervaring die De Zordo heeft opgedaan bij Minardi, Red Bull, McLaren en Ferrari. De Amerikaanse renstal heeft na het ontslag van Guenther Steiner een aantal belangrijke veranderingen door moeten voeren, waaronder het aanstellen van De Zordo als technisch directeur.

Na de livery launch van vrijdag 2 februari bevestigde Haas dat De Zordo de functie als technisch directeur heeft gekregen. De Italiaan was voorheen de hoofdontwerper van het team. Door deze verandering zoekt Haas dus ook een nieuwe hoofdontwerper. De Zordo heeft eerder gewerkt voor Minardi, Red Bull, McLaren en Ferrari voordat hij bij Haas terechtkwam. 'Onze nieuwe technisch directeur is Andrea De Zordo. Hij was eerder de hoofdontwerper en is een zeer technisch persoon', legt teambaas Ayao Komatsu uit in een persbericht van de Amerikaanse renstal.

'Zijn communicatie is goed, hij is zeer betrokken en luistert naar mensen, dus ik ben erg blij met die benoeming. We zijn nu op zoek naar onze hoofdontwerper, maar ik geloof dat we goede interne kandidaten hebben, dus we zullen intern bevorderen.' Naast een nieuwe technisch directeur heeft Haas ook een nieuwe positie: de performance director. 'Dat is een positie die er eerder niet was, maar die hebben we gecreëerd door Damien Brayshaw, eerder head of vehicle performance', legt Komatsu uit. 'Hij zal toezicht houden op en de richting bepalen voor de upgrades.'

Haas had haast om puzzelstukken op juiste plek te leggen

Komatsu begon zijn nieuwe functie als teambaas begin januari, nadat hij eerder hoofdingenieur was. Hij stroomde op toen Steiner het veld moest ruimen. 'Het heeft impact gehad, omdat het op 10 januari werd aangekondigd, en we onze auto voor het eerst laten rijden op 11 februari. Dat is een behoorlijk korte periode. Maar als we kijken naar de ontwikkeling van de auto en de voorbereidingen op de testdagen, was het operationeel geen probleem', aldus Komatsu.

'Daarnaast was het niet alleen mijn rol die opgevuld moest worden, maar onze technisch directeur vertrok ook. Er waren dus twee belangrijke vacatures te vullen. We hebben deze structurele verandering zo snel mogelijk geformaliseerd en gecommuniceerd', gaat de teambaas verder. 'De timing van deze overgangsperiode was niet ideaal; echter, ik ben zeer onder de indruk van de volwassenheid van ieders reactie. Dankzij dit konden we de verstoring tot een minimum beperken. Nu we de structuur hebben verduidelijkt, kunnen we met volle kracht vooruit.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws