Om de teams in de Formule 1 meer naar elkaar toe te trekken, is er een budgetplafond bedacht voor de teams. Het budgetplafond geldt met name voor de specifieke ontwikkeling van de auto: de kosten van de krachtbron, salarissen, marketing en reiskosten zitten hier dan ook niet bij. De nieuwe reglementen, opgesteld in een enorm document van 260 pagina's, zorgt er voor dat de big spenders zoals Mercedes en Red Bull Racing iets worden tegengehouden, zodat teams met een kleiner budget meer kans hebben om competitief te zijn. In 2021 bedroeg het budgetplafond 145 miljoen dollar, in 2022 zal dat 140 miljoen dollar zijn en in 2023 landt het budgetplafond op de definitieve 135 miljoen dollar, het niveau waarop het daarna zal blijven.
De winterstop van de Formule 1 is nu al een tijdje aan de gang en dat betekent dat de fans van de sport niet al te lang meer...
De teambaas van Haas, Guenther Steiner, vertelt dat het een grote achteruitgang zou zijn voor het team, wanneer het zich voll...
Pat Symonds geeft toe dat het lastig was om de reglementen op de juiste manier te implementeren voor 2022, maar dat alles uit...
Toto Wolff, de teambaas van Mercedes, vertelt over de tegenslag van het afgelopen seizoen. Hij ziet een groot voordeel bij Re...
In ieder Formule 1-seizoen zijn er interessante statistieken en dat is in 2022 niet anders. In de rubriek Wist je Dat licht F...
Toto Wolff is nog altijd zeer te spreken over de invoering van het budgetplafond in de Formule 1. De teambaas van Mercedes de...
Haas-coureur Kevin Magnussen verwacht dat er voor de Amerikaanse renstal goede dingen zullen komen dankzij de nieuwe titelspo...
FIA-president Mohammed Ben Sulayem denkt dat de manier waarop het autosportorgaan het budgetplafond handhaaft hoop biedt om m...
Topteams uit de Formule 1 kunnen een voordeel halen uit het telkens herverdelen van personeel tussen het raceteam en losstaan...
Paul Monaghan, de hoofdingenieur van Red Bull Racing, geeft aan dat de manier waarop het team te werk gaat is veranderd. Dat...