F1 in het kort | Zhou pakt titel Aziatisch F3-kampioenschap Formule 1
Formule 1

F1 in het kort | Zhou pakt titel Aziatisch F3-kampioenschap

F1 in het kort | Zhou pakt titel Aziatisch F3-kampioenschap

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.

Zhou pakt titel Aziatisch F3-kampioenschap

Guanyu Zhou heeft de titel gepakt in het Aziatisch Formule 3-kampioenschap. De Chinees, die dit jaar voor het derde jaar achtereen uitkomt in de Formule 2, ging in de voorbereiding op het nieuwe seizoen naar het kampioenschap om daar de nodige superlicentiepunten op te halen. Zijn overwinning in het kampioenschap zorgt ervoor dat hij nu 36 superlicentiepunten heeft, waardoor hij slechts vier punten hoeft te halen om kans te maken op een Formule 1-zitje in 2022.

Zhou was vooral blij met zijn overwinning. 'Ik stond tot de laatste race zo'n 32 punten achter, het zou dus niet makkelijk worden om uiteindelijk het kampioenschap in de wacht te slepen. Maar we maakten een perfecte start en toen kon ik vanaf het begin leiden en een gat trekken', vertelt de Alpine-jongeling over zijn laatste race op het circuit van Abu Dhabi.

Mondkapje dat populair werd door de Formule 1 nu verboden in Italië

Het zogeheten 'U-mask' mondkapje, dat vorig jaar populair werd doordat Formule 1-coureurs het droegen, is nu verboden in Italië. Dat meldt de Italiaanse site Striscia la Notizia. De regering van het land heeft verklaart dat de mondkapjes nu juist een 'gevaar voor de volksgezondheid' zou kunnen zijn. Coureurs als Daniel Ricciardo en Lando Norris noemde de mondkapjes eerder nog de 'fijnste die ze ooit hebben gedragen'.

Alpine: 'Zhou is de enige kans voor China om de Formule 1 in te kunnen'

Guanyu Zhou zou volgens het hoofd van de Alpine Academy, voorheen de 'jeugdopleiding' van Renault Sport, nog wel eens de laatste kans in lange tijd kunnen zijn voor een Chinees om in de Formule 1 terecht te komen. Het is volgens sportief directeur Mia Sharizman goed mogelijk dat wanneer Zhou goed presteert, hij een kans kan krijgen om volgend seizoen in te stappen bij een Formule 1-team.

'Het is altijd een uniek project geweest voor deze generatie, vooral met betrekking tot Zhou, die uit China komt. We zullen de komende 15 of 20 jaar nooit meer een Chinese coureur zien, of dat nu in de Formule 3, de Formule 4 of de Formule 2 is. We zijn als Alpine F1 Team zijn vastbesloten om dit in de toekomst te realiseren', legt Sharizman uit bij Motorsport.com.

Amerikaanse investeerdersgroep geïnteresseerd in kopen van Formule 1-team

Een Amerikaanse investeerdersgroep genaamd SportsTek Acquisition onderzoekt de mogelijk op het kopen van een Formule 1 team, zo meldt Autoweek. Deze groep is speciaal opgericht om delen van een sportteam of het gehele team te kopen. Banden met de Formule 1 zijn er al, want medevoorzitter van de groep Tavo Hellmund was betrokken bij het binnenhalen van de Formule 1 in Texas. Daarnaast wilde Hellmund ook Manor Racing kopen toen het op het randje van faillissement stond, al slaagde hij daar uiteindelijk niet in.

Fittipaldi in 2021 opnieuw reservecoureur bij Haas

Pietro Fittipaldi zal in 2021 opnieuw de rol vervullen van reservecoureur bij Haas. Dat meldt het team via de social mediakanalen. De Braziliaan en tevens kleinzoon van Formule 1-legende Emerson Fittipaldi vervulde de rol vorig jaar ook en mocht zelfs twee races meedoen als vervanger van Romain Grosjean, die brandwonden overhield na zijn ongeluk tijdens de Grand Prix van Bahrein.

Williams en Financial Times verlengen samenwerking

Williams en zakendagblad Financial Times hebben vandaag aangekondigd dat ze hun samenwerking verlengen voor het 2021-seizoen. Sinds 2019 is het Financial Times-logo te zien op de auto's van het Britse team en dat zal in 2021 weer het geval zijn.

Ferrari gaat vanaf maandag nieuwe 18-inch banden testen

Aanstaande maandag zal Ferrari beginnen met de eerste tests voor de nieuwe 18-inch banden van Pirelli. Dat meldt de Italiaanse tak van Motorsport.com vanochtend. Op het circuit van Jerez in Spanje zal het Italiaanse team drie dagen lang de banden voor 2022 testen. Dit zal worden gedaan in de SF90 uit 2019. Wie achter het stuur zal zitten is Carlos Sainz.

Formule 3-coureur Doohan: 'Schumacher is mijn held'

Formule 3-coureur Jack Doohan, de zoon van de Australische motorlegende Mick Doohan, vertelt in gesprek met Speedweek.com hoe hij in de autosport terechtkwam en dat zijn held Michael Schumacher is, ondanks het feit dat hij zijn hele leven is opgegroeid met motorfietsen om zich heen: 'Mijn vader was vijfvoudig wereldkampioen, dus alles draaide om motorfietsen, maar hij liet me mijn eigen keuzes maken en zo kwam ik in de autosport. Toen ik jong was, was Michael Schumacher mijn held. Ik had dan ook veel geluk dat hij en mijn vader goede vrienden werden van elkaar.'

Aston Martin verwelkomt Replay als denim partner

Aston Martin heeft aangekondigd dat Replay bij het team wordt verwelkomt als officiële denim partner. Zo kunnen wij bij de aankondiging zien dat coureurs Sebastian Vettel en Lance Stroll in hun nieuwe spijkerjasjes en -broeken zijn uitgedost. Jefferson Slack, marketing directeur bij Aston Martin, zegt trots te zijn op de nieuwe samenwerking en dat 'mode altijd al hand in hand ging met de sport'.

Nieuwe regels voor journalisten in paddock

Dankzij de coronapandemie zijn er ook dit jaar weer flinke restricties voor journalisten bij F1-races. Zo mogen er maar 40 journalisten aanwezig zijn, die zich aan een hele set regels moeten houden; het mediacentrum mag niet worden verlaten, mondkapjes zijn te allen tijde verplicht en iedereen wordt getest. Als de regels worden genegeerd, wordt er hard opgetreden. Ook in 2021 dus geen stormende journaille in het paddock, zo bericht Speedweek.

Ferrari en Shell verlengen samenwerking

Ferrari heeft haar samenwerking met hoofdsponsor Shell verlengd. De twee bedrijven zijn sinds 1929 al samen te bezichtigen in de sport. Nu wordt een verlenging aangekondigd tussen de twee bedrijven door onder meer Speedweek. De technische en commerciële samenwerking zal verlengd worden met meerdere jaren.

Monaco begint aan opbouw circuit

De voorbereidingen van de Monegaskische Grand Prix gaan maandag van start, zo meldt Autosport. De organisatie begint dan met het optuigen van het circuit waar eind mei de bekende Grand Prix van Monaco verreden moet worden. De infrasctructuur rondom de baan wordt onder andere opgebouwd. Zodoende lijkt de race dit jaar door te gaan, daar waar deze vorig jaar afgelast werd vanwege de coronapandemie. Omdat het een stratencircuit betreft in een al zo klein land, wordt standaard vroeg begonnen met het opbouwen van het circuit.

Russell voelt nieuwe Williams al aan de tand op Silverstone

Hoewel de bolide nog niet officieel onthuld is, heeft George Russell in ieder geval al de eerste meters gemaakt in de Williams FW43B. In een korte video laat het team zien hoe de 2021-auto meters maakt op een nat Silverstone, in het kader van een filmdag. Nicholas Latifi kijkt toe de bolide hem passeert op het rechte stuk om vervolgens zelf ook achter het stuur te kruipen. Op 5 maart wordt de auto getoond aan het wereldwijde publiek.

F2-junior Armstrong: 'Als ik goed reed ging het slecht'

Formule 2-coureur Marcus Armstrong zal komend seizoen voor het DAMS team uitkomen, na een slecht jaar bij ART Grand Prix. Voor de coureur is het waarschijnlijk de laatste kans om hogerop in de motorsport te komen, beschrijft AUTOhebdo. Hij zal dan wel eerst aan zichzelf moeten werken, aangezien hij zijn eigen falen nog niet helemaal begrijpt. 'Als ik dacht dat het goed ging, behaalde ik slechte resultaten', verklaarde Armstrong. 'En als ik dacht dat ik slecht reed, waren de resultaten opeens wél goed.'

IMS bevestigt: Indianapolis kan terugkeren op F1-kalender

De Formule 1 kan in de nabije toekomst wel eens terugkeren naar de iconische Indianapolis Motor Speedway, zo bevestigt een woordvoerder van het circuit tegenover Motorsport Week. 'Er bestaat een wederzijdse interesse om de Formule 1 weer op IMS te laten racen. We staan op voor gesprekken, de tijd zal leren of er een mogelijkheid zal komen die werkt voor alle betrokkenen.' Klare woorden vanuit IMS, dat sinds enige tijd is overgenomen door autosportlegende Roger Penske, zeker na Stefano Domenicali (de nieuwe CEO van de F1, red.) recentelijk aangaf dat de sport op korte termijn een tweede Grand Prix in de Verenigde Staten hoopt te organiseren.

Red Bull-junior Doohan stapt over naar Trident

Jack Doohan, lid van het Red Bull Junior Team, zal aan een tweede jaar in de Formule 3 beginnen. Hij gaat samen met David Schumacher voor Trident rijden. De Australiër heeft tegen motorsport.com gezegd 'erg blij' te zijn met de keuze en al een 'geweldige sfeer' te voelen binnen het team. Het FIA F3-kampioenschap gaat op 7 mei van start met de Grand Prix van Spanje.

Eerste beelden van Norris in de MCL35M

Lando Norris is inmiddels bezig aan de eerste ronden in de 2021-bolide. De Brit is de eerste die van het McLaren-duo plaats mag nemen in de auto, maar ook de eerste coureur die in een 2021-versie van de bolides zit. Zo komt het seizoen toch wel een heel stuk dichterbij.

McLaren test MCL35M dinsdag op Silverstone tijdens filmdag

Het team van McLaren zal dinsdag aanwezig zijn voor een filmdag op Silverstone, zo laat het team weten in gesprek met F1Maximaal. De renstal uit Woking zal de op maandag gepresenteerde MCL35M testen op het circuit in Groot-Brittannië en daarbij wordt ook het nodige beeldmateriaal geschoten. 'Het is ook meteen een manier om te kijken of alles goed werkt', zegt hoofdontwerper James Key. 'Je kunt niet alle kinderziektes verhelpen in de fabriek.'

Russell wint voor de zesde keer op rij virtuele GP

George Russell heeft de virtuele Grand Prix van Brazilië gisteravond gewonnen. Dat is ondertussen al de zesde virtuele GP die de Brit op rij weet te winnen. Enzo Fittipaldi eindigde tweede en verzekerde daarmee het teamkampioenschap voor Haas. Voormalig Red Bull-coureur Alex Albon wist de derde plek te bemachtigen. De prijzenpot van het kampioenschap zal worden verdeeld over een aantal goede doelen. De winnende teams mogen kiezen welke dat worden.

Schumacher ziet lengte van races als grootste obstakel in F1

In een interview met Sky Sports heeft Mick Schumacher verteld waar hij het meeste aan zal moeten wennen tijdens zijn Formule 1-debuut. 'De raceafstanden zijn een stuk langer. Daarnaast moet je je anders gedragen tijdens de race, zowel tegen coureurs als tegen je team.' De Duitser reed afgelopen jaar nog in de Formule 2 en kijkt er naar uit om deze uitdagingen tegemoet te gaan. 'Ik ben benieuwd om te zien hoe snel ik leer. De auto's in de Formule 1 zijn zo snel tegenwoordig, ik kijk er naar uit om het een heel seizoen te kunnen ervaren.'

Ferrari komt met nieuwe luchtinlaat voor 2021-bolide

Ferrari heeft gisteren via een filmpje op social media bekendgemaakt dat zij de nieuwe auto voor 2021 zullen presenteren op 26 februari. Wat meteen opviel aan het filmpje was de nieuwe luchtinlaat van de SF21, zoals de nieuwe Ferrari zal heten. De Spaanse tak van Motorsport.com analyseerde de nieuwe luchtinlaat.

Albert Park gaat op de schop, veel bochten worden aangepast

Het circuit van Albert Park gaat op de schop. Sinds 1996 is het circuit, waar de Grand Prix van Australië wordt verreden, niet meer aangepast. Daarom wil de CEO van het circuit graag kijken naar mogelijke aanpassingen aan het circuit om het racen te verbeteren. Naar verluidt wil de organisatie het hele circuit op de schop nemen. Zo willen ze veel bochten verbreden en wordt de pitstraat ook een stuk verbreed, waardoor het mogelijk wordt om er tachtig kilometer per uur te rijden.

McLaren Racing draait ruim 80 miljoen euro verlies

McLaren Racing is nog niet uit de rode cijfers, zo blijkt uit een nieuwe aankondiging van de Britse renstal en sportwagenfabrikant. Een recent financieel rapport van 2019 laat zien dat McLaren een verlies draaide van 81,2 miljoen euro. Desondanks betekent dit progressie voor het merk, dat een jaar eerder nog 15 miljoen euro dieper in het rood stond. Daarbij ontving McLaren vijftig procent meer inkomsten en steeg haar omzet naar 211 miljoen euro.

Rich Energy komt met aankondiging op Valentijnsdag

Rich Energy zal aanstaande zon- en Valentijnsdag met een aankondiging komen. De merkwaardige energiedrankfabrikant was in 2019 de titelsponsor van Haas, maar nog voordat het seizoen eindigde vertrok Rich Energy alweer. Nu lijkt het bedrijf mogelijk terug te komen in de sport, want op het Twitter-account van Rich Energy wordt gemeld dat het gaat om een aankondiging omtrent de Formule 1.

Giovinazzi heeft goede hoop voor nieuwe Ferrari-motor

Antonio Giovinazzi heeft goede hoop dat de nieuwe Ferrari-motor een stuk beter zal presteren. Dat vertelt hij tegenover het Italiaanse Sky Sport. In het interview blikt de Italiaan vooruit op het nieuwe seizoen. Over de motor had hij het volgende te zeggen: 'We hopen dat het ons bij Alfa Romeo een paar tienden kan opleveren. Ik heb goed hoop dat dat kan gebeuren met de nieuwe motor, dus we gaan het zien dit jaar.' Verder zei Giovinazzi dat hij een goed gevoel heeft overgehouden aan de nieuwe auto in de simulator en dat de C41 er ook zeer goed uit zal zien op de baan.

Formule 3-test in Spanje afgelast door reisverbod

De Formule 3 heeft een test die in het Spaanse Jerez zou moeten plaatsvinden afgelast, zo meldt RaceFans. De test zou over twee weken moeten beginnen, maar vanwege een reisverbod voor mensen uit Engeland kan het niet doorgaan. Het verbod is namelijk verlengd tot en met 2 maart, maar de test zou plaatsvinden op 25 en 26 februari.

Zhou hoopt in derde F2-jaar promotie af te dwingen

De Chinese coureur van de Alpine Academy hoopt dat zijn derde seizoen in de F2 zijn laatste zal zijn. Zhou heeft er alle vertrouwen in dat hij dit seizoen kan laten zien uit wat voor hout hij gesneden is. 'Als ik de titel kan winnen, is dat zeker een teken dat ik een F1-coureur kan worden. Dat is dan ook mijn enige doel dit jaar, kampioen worden'. In 2021 heeft Zhou minimaal een plaats in de top vijf van het F2-klassement nodig om genoeg punten te halen voor zijn superlicentie, die hij nodig heeft om in de F1 te mogen rijden. De vraag is alleen of er ook daadwerkelijk plek zal zijn voor de Chinese coureur, aangezien Alpine geen juniorteam heeft.

Meer testdagen voor nieuwe Pirelli-banden

Bij de meeting van de F1-commissie op donderdag is er unaniem besloten dat het aantal testdagen voor de nieuwe 18-inch banden van Pirelli wordt verhoogd van 25 naar 30. Omdat Pirelli vorig jaar door COVID-19 minder heeft kunnen testen met de nieuwe band diende de bandenfabrikant een verzoek in voor meer testdagen. De meeste testsessies zullen volgen op een GP, maar de lijst met data is nog niet rond.

Paul Ricard onder handen genomen voor meer spektakel

Het circuit van Paul Ricard, waar de Grand Prix van Frankrijk wordt gehouden, is flink onder handen genomen, zo meldt RaceFans. De organisatie van de race is teleurgesteld in de matige races die de baan heeft gehouden in 2018 en 2019. Dit jaar keert Paul Ricard terug op de kalender nadat het vorig jaar afwezig was door de coronacrisis. De werk wordt verricht door Studio Dromo, het bedrijf dat ook achter de renovatie van Zandvoort zat.

Lundgaard geeft toe: '2021 is mijn laatste kans op de Formule 1'

Alpine-junior Christian Lundgaard geeft toe dat dit jaar zijn laatste kans zal zijn op een zitje in de Formule 1. Dat vertelt hij tegenover het Deense BT. Lundgaard zal dit jaar voor de tweede keer uitkomen in de Formule 2, maar het kan volgens hem ook zomaar zijn laatste jaar worden in de klasse.

'Een derde jaar zit er niet in, daarvoor heb ik een rijke vader nodig en die heb ik niet', vertelt Lundgaard. 'Ik weet wat er kan gebeuren als het goed gaat (een opstap naar de Formule 1, red), maar als ik niet goed genoeg presteer, raken mijn kansen op een gegeven moment op', sluit Lundgaard af.

'Uiterlijk in mei uitsluitsel over doorgaan Britse Grand Prix'

Uiterlijk in mei komt er meer duidelijkheid over het lot van de Grand Prix van Groot-Brittannië in 2021. Het Verenigd Koninkrijk heeft strenge maatregelen ingevoerd, waaronder een verplichte tiendaagse quarantaine bij binnenkomst van het land, en de vraag is of de Grand Prix aldaar door kan gaan met dergelijke regels. Gekeken wordt naar de MotoGP-race op Silverstone. Dorna, de organisatie achter die raceklasse, wil uiterlijk zestig dagen voor de race een definitief antwoord van de organisatie of de wedstrijd door kan gaan. Volgens Speedweek kijkt Liberty Media met een schuin oog mee en wil het uiterlijk in mei, dat is zo'n zestig dagen voor de Formule 1-race op 18 juli, uitsluitsel krijgen van de organisatie achter de Britse Grand Prix. Gehoopt wordt op uitzonderingen voor de Formule 1.

Dit zijn de talenten van de Alpine academie voor 2021

Het is wellicht niet de meest besproken coureursacademie van de Formule 1-wereld, maar dat betekent niet dat in de opleiding van het Alpine F1 team geen grote talenten kunnen zitten. Het voormalige Renault team heeft haar uitverkorenen voor 2021 bekend gemaakt. Formule 2 coureurs Guanyu Zhou, Christiaan Lungaard, Oscar Piastri en Formule 3 coureurs Caio Collet en Victor Martins zullen komend seizoen onder toezicht van de Fransen in actie komen.

Ilott doet in 2021 ervaring op in GT-klasse

Callum Ilott zal komend jaar meer race-ervaring op gaan doen in een GT-klasse, zo meldt Ferrari. De coureur uit het juniorenprogramma van de Italianen werd vorig jaar tweede in de Formule 2 en zal in de sportwagens een extra jaar ervaring op doen. De Brit volgt hiermee een soortgelijke route als Antonio Giovinazzi, die in 2018 ook uitkwam voor een GT-team alvorens hij naar de Formule 1 vertrok. Giovinazzi deed in de GTE-klasse mee aan de 24 Uur van Le Mans en het lijkt erop dat dit ook voor Ilott weggelegd is.

Magnussen gaat WEC rijden met Peugeot in 2022

Voormalig Formule 1-coureur Kevin Magnussen gaat volgend jaar voor Peugeot rijden in het World Endurance Championship. De Deen zal met de Franse autofabrikant toetreden tot de nieuwe 'hypercar' klasse, meldt Auto Express. Deze klasse van raceauto's vervangt het voormalige LMP1 en dient te functioneren als de top van het WEC.

Naast Magnussen zullen Paul Di Resta, James Rossiter, Jean-Eric Vergne, Loic Duval, Mikkel Jensen en Gustavo Menezes de rest van het coureursteam vullen. Rossiter zal slechts als test- en reservecoureur aan het werk gaan. De rest zal gedurende het hele WEC-seizoen actief zijn.

Vasseur over Räikkönen: 'Hij is nog steeds zeer gemotiveerd'

Volgens Fred Vasseur hoeft het team van Alfa Romeo zich geen zorgen te maken over een vertrek van Kimi Räikkönen uit de Formule 1. De teambaas heeft aan GPFans laten weten veel vertrouwen te hebben in de motivatie van de Finse coureur. 'The commitment is still there and Kimi is more than motivated', legde hij uit. Veel verder in de toekomst kijken wil Vasseur nog niet, maar hij verwacht wel dat de voormalig Ferrari-coureur na dit seizoen nog in de Formule 1 zal blijven.

Creatieve Norris zelf bezig met helmdesigns voor 2021

Lando Norris is, naar eigen zeggen, zelf bezig met verschillende helmdesigns voor het nieuwe 2021-seizoen. Sinds vorig jaar mogen coureurs elke race met een nieuwe helm voor de dag komen en Norris' creatieve geest komt daarbij goed van pas.

'Ik houd ervan om lekker creatief bezig te zijn en dat komt nu goed van pas', vertelt hij Motorsport.com. 'Ik ga niet net zoals vorig jaar élke race van helm veranderen, maar ik ben nu al wel bezig met wat ontwerpen. Er komen dus veel nieuwe ontwerpen aan voor komend jaar, ik verheug me er al op.'

Ferrari wil DTM winnen met Albon, Cassidy en Lawson

Het team AF Corse, dat komend seizoen de Ferrari-bolides in de DTM van Red Bull beheert, heeft één doel komend seizoen. Zij willen met de Ferrari 488 GT3 Evo mee gaan doen om de winst van het kampioenschap. Komend seizoen rijden Alexander Albon, Liam Lawson en Nick Cassidy voor Red Bull in het Duitse toerwagenkampioenschap. 'We hebben maar één doel: de overwinning. Als je bedenkt welke merken erbij betrokken zijn, zijn alle voorwaarden aanwezig om naar succes te streven', meldt Ferrari in een persbericht.

Ferrari ziet af van zijstap naar Indycar

Ferrari lijkt af te zien van een mogelijk avontuur in Indycar. Vorig jaar gingen de geruchten dat de Italiaanse autofabrikant mogelijk een zijstap zou willen maken naar de Amerikaanse formuleklasse, omdat de budget-cap die dit jaar in de Formule 1 zijn intrede doet ervoor zou zorgen dat het team veel personeel moest laten gaan. Daarom overwoog Ferrari een zijstap naar de Amerikaanse autosport.

Mattia Binotto, teambaas bij Ferrari, geeft echter te kennen dat Indycar inmiddels van de baan is. 'Na onze gesprekken met Indycar zijn we tot de conclusie gekomen niet snel tot de sport te willen toetreden. Het zou een idee kunnen zijn op de lange en middellange termijn. We willen ons nu echter focussen op de Formule 1', laat Binotto weten aan Motorsport.com.

Räikkönen nog niet klaar met F1: 'Ik geniet nog steeds'

Inmiddels is Kimi Räikkönen veruit de oudste en meest ervaren Formule 1-coureur op de grid, maar van stoppen hoeft hij nog niet te weten. Dat vertelt hij in een interview met Formule1.nl. De Fin weet dan ook nog niet wat hij in de toekomst zal gaan doen na zijn F1-loopbaan. 'Er zijn veel leuke dingen om te doen, maar daar ga ik pas over nadenken als ik stop met de Formule 1. Of het nu rally, NASCAR of een heel andere raceklasse wordt zien we dan wel', vertelt hij.

De coureur overweegt zelfs om zich op het enduranceracen te werpen. Zo was de Fin het afgelopen seizoen voor een filmdag ook al met een Alfa Romeo Guilia over de Nürburgring aan het racen. Zou hij het willen proberen? 'Oh ja dat zou wel leuk zijn. Maar zoals eerder gezegd: er zijn genoeg leuke dingen', aldus Räikkönen.

Schumacher zet loopbaan voort in FIA Formule 3

David Schumacher zal ook in 2021 aan de weg blijven timmeren om het vierde lid van de Schumacher-familie te worden dat het tot de Formule 1 schopt. Met Mick Schumacher die recentelijk een Haas-contract heeft ondertekend voor de komende jaren loopt de jongere David wel wat achter op zijn neef. De zoon van voormalig F1-racewinnaar Ralf Schumacher hoopt na een matig seizoen van 2020 in de Formule 3, waarin hij 28ste eindigde in het klassement, terug te slaan in de divisie. David zal dit jaar uitkomen voor het team van Trident. Hij neemt het in het officiële Formule 3-kampioenschap onder meer op tegen Arthur Leclerc, Dennis Hauger, Frederik Vesti en de recentelijk herstelde Juan Manuel Correa.

Coca-Cola verlengt sponsordeal met McLaren

Het Coca-Cola logo zal langer te zien zijn op de McLaren. Dat maakt het Britse team vandaag op hun social mediakanalen bekend. De drankjesgigant was voor het eerst te zien op de auto aan het einde van het seizoen 2018. Dat was tevens de eerste keer dat Coca-Cola op een Formule 1-auto verscheen. Hoe de sticker op de auto eruit zal zien, is iets waar we op 15 februari achter zullen komen. Dan lanceert McLaren de MCL35M.

Aston Martin wil Hülkenberg als reservecoureur voor 2021

Nico Hülkenberg heeft voor aankomend jaar weliswaar wederom geen stoeltje in de Formule 1, maar dat betekent niet dat we hem niet in actie zullen zien komen. De Duitser mocht vorig jaar wegens twee COVID-19-gevallen bij Racing Point driemaal invallen en Otmar Szafnauer ziet hem ook voor 2021 als nuttige invalskracht: 'Het zou goed zijn om hem aan te trekken als reservecoureur. Ik denk dat dat goed zou zijn voor het team', aldus de Roemeen ten overstaan van RTL.

Giovinazzi krijgt duidelijke boodschap

Antonio Giovinazzi heeft duidelijke doelen gekregen voor het nieuwe seizoen. Het team van Ferrari ziet de Italiaan graag aanblijven bij Alfa Romeo en verwacht goede resultaten. Na een moeilijk debuutseizoen wist Giovinazzi zich goed te herstellen afgelopen jaar naast Kimi Raikkonen. 'Mijn doelen zijn hetzelfde als die van Ferrari. Ik wil weer goed samenwerken met het team en Kimi, om zo weer vooruit te gaan', aldus Giovinazzi.

Drive to Survive seizoen 3 in de maak

Na het succes van de eerste twee seizoenen komt er ook een derde seizoen aan, zo bevestigde Chase Carey afgelopen seizoen. 'Gezien de sterke resultaten van de eerste twee seizoenen zijn we zeker bezig met het derde seizoen', aldus Carey. De releasedatum is nog onbekend, maar deze zal rond eind februari of begin maart zijn. Het derde seizoen zal gaan over 2020, dus aan spanning geen gebrek!

Red Bull-junior trapt Aziatisch F3-seizoen goed af op Yas Marina Circuit

Jehan Daruvala is het Aziatische F3-seizoen goed begonnen met een snelste tijd in Q1 en een derde tijd in Q2. Na wat oponthoud in de eerste sessie, vanwege een rode vlag, verliep de tweede sessie zonder problemen. Daravula komt later op de middag tijdens de race weer in actie.

Aston Martin kondigt nieuwe sponsor aan

Aston Martin zal dit jaar weer mee gaan doen in de Formule 1 en ze doen op alle fronten hun best om daar wat van te maken. Zo ook op het gebied van de sponsoren heeft het Britse team niet stilgezeten. Eerder kondigden ze al aan dat Cognizant, een Amerikaanse IT-servicegigant, hun titelsponsor wordt. Vandaag maakt het team bekend dat ze audiospecialisten EPOS als nieuwe sponsor hebben toegevoegd.

Grosjean: 'Zou nog heel graag in de Mercedes willen rijden'

Hoewel Romain Grosjean per 2021 IndyCar-coureur is, gooit hij de deur naar de Formule 1 niet helemaal dicht. Hij is echter wel realistisch in gesprek met Motorsport.com. 'Ik denk dat het een gesloten boek is, maar zeg nooit nooit. Als er zich mooie kansen voordoen, dan spring ik maar wat graag in', zegt de Fransman over een eventuele invalbeurt. Hij wijst daarbij naar Pierre Gasly, die recent positief testte op het coronavirus. 'Het zou dus zomaar kunnen zijn dat een coureur niet kan rijden.' Wel mikt Grosjean op een ritje in de Mercedes. Dat werd hem aangeboden nadat hij zwaar crashte eind vorig jaar in Bahrein. Teambaas Toto Wolff wilde hem een laatste paar kilometers in een Formule 1-bolide gunnen als een ander team hem die mogelijkheid niet zou bieden. Grosjean staat daar niet onwelwillend tegenover. 'Ik zou nog steeds erg graag in de Mercedes willen springen, zekers', zegt hij. 'Maar op het moment zijn ze helemaal gefocust op de 2021-auto, dus ik ga Toto nog niet bellen.'

Formule E toont nieuwe layout voor E-Prix van Rome

De Formule E staat bekend om het elektrische straatracen en dat zal dit jaar niet anders zijn. Van racen in de straten van Parijs tot aan Berlijn, het is inmiddels een heus fenomeen geworden. Op 10 april zal het kampioenschap naar Rome gaan, waar in het verleden ook al een keer is geracet. Op hun Twitter-account hebben ze nu de nieuwe layout laten zien waarop ze zullen gaan racen.

Aston Martin wilt Vettel promoveren tot 'belangrijkste ambassadeur'

Volgens Bild moet Sebastian Vettel het prominente gezicht van het merk worden. De Duitser is op dit moment al ambassadeur van het Britse automerk, maar zijn rol in het bedrijf zal mogelijk nog groter worden. Vettel zal de komende tijd meermaals de fabriek van Aston Martin bezoeken. Het is nog niet duidelijk of dat ook met het ambassadeurschap te maken heeft.

De presentatie van de 2021-auto zal begin maart plaatsvinden. De auto zal vanwege de 2021-reglementen weinig verschillen van de Racing Point van afgelopen jaar. De kleurstelling van de auto zal wel volledig nieuw zijn.

Steiner werd in 2010 al benaderd voor Amerikaans F1-team

Günther Steiner heeft in een interview met Motorsport-Total verteld dat hij, voordat hij met Haas begon in 2016, eerder al een keer is benaderd om een Amerikaans Formule 1 team op te zetten. Investeerder Chad Hurley wilde dat Steiner hem zou helpen het United States F1 Team de koningsklasse in te krijgen. Op advies van Stefano Domenicali (toen nog teambaas van Ferrari) besloot hij van het project af te blijven. Het team van Hurley was uiteindelijk niet in staat de Formule 1 te bereiken. In 2016 maakte Steiner alsnog zijn entree in de koningsklasse met een Amerikaans team (Haas), in samenwerking met Gene Haas.

Formule E in Saudi-Arabië toch door ondanks reisverbod

De seizoensopener van de Formule in Ad Diriyah kan gewoon doorgaan, zo meldt The Race. Er waren eerst twijfels of het wel door kon gaan, omdat Saudi-Arabië recentelijk heeft besloten haar grenzen te sluiten voor zo'n twintig landen. Onder andere Engeland, de Verenigde Staten en Frankrijk behoren tot die twintig landen en in alle drie wonen en werken er veel mensen uit de Formule E-paddock, Deze mensen hoeven zich nu dus geen zorgen meer te maken.

Formule E mogelijk tóch op aangepast circuit in Monaco

De Formule E zal komend seizoen voor het eerst op de volledige lay-out gaan racen van het stratencircuit in Monaco. De E-Prix die op 8 mei in de stadsstaat verreden wordt, zal echter mogelijk alsnog op een deels aangepast circuit gaan racen. De bazen in van de elektrische raceklasse willen voorkomen dat er een vergelijking komt wat betreft de rondetijden, zo meldt motorsport-total.com. Er zullen mogelijk aanpassingen worden gedaan aan de chicane na de tunnel en de bochten bij het zwembad, gelegen aan het circuit. Het betekent dat Nyck De Vries mogelijk toch op een iets verschillend circuit zal rijden.

Veel aandacht voor Yuki Tsunoda in Formule 2-documentaire

'Chasing The Dream' is de nieuwe serie omtrent het spectaculaire Formule 2 seizoen van 2020. De Formule 2 kondigde vandaag aan dat de documentaireserie vanaf vandaag te zien is op F1TV. In de serie is te zien hoe bijvoorbeeld Yuki Tsunoda tot enorme hoogtes steeg om uiteindelijk zijn AlphaTauri-zitje te verdienen voor 2021 en daarnaast natuurlijk is ook het verhaal achter de titel van Mick Schumacher te zien in de serie. De serie heeft zes afleveringen en volgt de titelkandidaten nauwlettend in hun weg naar de Formule 1.

Red Bull Racing kondigt nieuw DTM-team aan, Albon één van de drie coureurs

Red Bull Racing heeft aangekondigd vanaf dit jaar met twee auto's mee te gaan doen aan het DTM kampioenschap. Alex Albon en Nick Cassidy zullen gezamenlijk onder de AlphaTauri kleuren rijden. Liam Lawson zal achter het stuur van de andere auto stappen, die een meer traditionele Red Bull Racing kleurstelling heeft gekregen. De auto die het team gaat gebruiken in het DTM kampioenschap is een Ferrari 488 GT3 Evo.

Nieuwe reeks 'Chasing the Dream'-afleveringen uitgebracht over F2-seizoen 2020

Fans van de Netflix documentairereeks 'Drive to Survive' zullen zich vergenoegen met het nieuws dat het nieuwe seizoen van 'Chasing the Dream' vandaag is gelanceerd. In de serie krijgt men een kijkje krijg achter de schermen van de Formule 2-wereld. Het nieuwe seizoen is maandag 1 februari uitgebracht en kan bekeken worden via F1TV, men heeft dus een abonnement (Access of Pro, red.) nodig om de serie te bekijken. In zes afleveringen wordt het seizoen van 2020, waarin Mick Schumacher zich als kampioen van de klasse kroonde, onder de loep genomen.

Williams over beschuldigingen slecht leiderschap: 'Ik weet hoe dingen echt zijn gegaan'

Claire Williams is gedurende haar carrière regelmatig beschuldigd van slecht leiderschap. Redenen die critici hiervoor gaven waren vaak gerelateerd aan het feit dat ze een vrouw is of dat ze het team simpelweg geërfd heeft van haar vader. De voormalig teambaas van Williams heeft de beschuldigingen voornamelijk langs zich heen laten gaan. Aan Gazzetta dello Sport liet ze weten hoe zij er tegenaan kijkt.

'We vergeten vaak dat ik een team heb geërfd dat in de seizoenen voordat ik begon twee keer op de negende plaats eindigde en één keer op de achtste', verklaarde Williams. 'Ik leidde het team al negen maanden en in minder dan een jaar lang lukte het me om de derde plaats in het kampioenschap te behalen.' Dit resultaat werd in de twee opeenvolgende seizoenen wederom behaald (in 2014 en 2015, red.). 'Ze kunnen alle modder die ze willen op me gooien. Ik weet hoe dingen echt zijn gegaan.'

Renault kijkt naar samenwerking met Williams, maar ziet vooral obstakels

Motorleverancier Renault zal komend seizoen alleen nog maar aan haar eigen fabrieksteam Alpine leveren. Volgens Motorsport.com zou daarom ter uitbreiding gekeken worden naar een deal met Williams. De kans dat dit door zou kunnen gaan is alleen zeer klein. De teams zijn al begonnen met het ontwerpen van de 2022 auto, het implementeren van een Renault-motor is dus praktisch niet te doen.

Ook gaat Williams vanaf 2022 niet alleen de motor, maar ook de versnellingsbak en verschillende andere componenten van Mercedes afnemen. Naast het feit dat Renault voorheen geen versnellingsbakken leverde, zal de band tussen Williams en Mercedes hierdoor alleen maar sterker worden. Renault zal het dus naar alle verwachting moeten doen met enkel en alleen hun eigen team als afnemer.

Duitsland roddelt over het kapsel van Vettel

Het nieuwe kapsel van Sebastian Vettel is een veelbesproken item buiten het seizoen om. De viervoudig wereldkampioen lijkt kalend, maar het Duitse Bild meldt dat Vettel bij de seizoensstart gewoon weer zijn normale kapsel heeft. 'Hij koos er voor om een korter kapsel te hebben. Tijdens de video wist Vettel niet dat een camera hem filmen. In Bahrein is hij waarschijnlijk weer te zien met zijn normale haar.'

Kubica over zijn plannen naast de Formule 1

Robert Kubica is er nog niet over uit wat hij gaat doen naast zijn rol als testcoureur bij Alfa Romeo. Hij mocht afgelopen seizoen aan vijf vrije trainingen deelnemen. Daarnaast reed hij ook nog bij de zogenaamde 'Young Driver Test' na afloop van het seizoen. Wel heeft de Pool besloten zijn avontuur in de DTM te beëindigen. 'In mijn rol als reservecoureur heb ik niet veel tijd om je aan te passen, terwijl je wel snel moet leveren', aldus Kubica.

Dit is hoe de nieuwe bocht tien van Catalunya eruitziet

In Spanje hebben ze tijdens de winterstop alles behalve stilgezeten. Zo hebben ze op het Circuit de Barcelona-Catalunya een grote aanpassing gedaan aan bocht tien van het circuit. De bocht is nu een stuk vloeiender dan eerst. Op het Twitter-account van de Spaanse racebaan wordt met trots het eindresultaat gedeeld.

GP Australië te vroeg uitgesteld? Australian Open gaat wél door

De Formule 1 heeft mogelijk de Grand Prix van Australië te vroeg uitgesteld. De opener van het seizoen stond gepland voor maart, maar is inmiddels verplaatst naar november. De Australian Open, één van de grootste tennistoernooien ter wereld, kan echter wel 'gewoon' doorgang vinden. Bij dat event, wat op 8 februari van start gaat, is zelfs publiek welkom. Er mogen zo'n 30.000 toeschouwers per dag naar het toernooi, zo meldt de NOS.

Kubica weer reservecoureur voor Alfa Romeo in 2021

Robert Kubica zal in 2021 weer de reservecoureur zijn van Alfa Romeo. De Pool, die in 2019 terugkeerde in de Formule 1 bij Williams, reed vorig jaar in de DTM voor BMW, maar is niet meer van plan terug te keren. Hij is namelijk niet tevreden dat de DTM nu met GT3-auto's zal gaan rijden. In plaats daarvan gaat hij nu in onder andere het IMSA-kampioenschap meedoen en daarnaast veel test- en simulatorwerk voor Alfa Romeo verrichten.

Opmerkelijk: Grand Prix op Imola krijgt een wel erg lange naam

Komend jaar wijkt de Formule 1 opnieuw uit naar Imola, om een gat in de 2021-kalender op te vullen. Net als in 2020 zal er meerdere keren in Italië geracet worden en dus is er formeel een andere naam nodig voor de race in april. Volgens RaceFans wordt dat een hele lange titel, namelijk 'The Made in Italy and Emilia-Romagna Grand Prix'. Hiermee wil men extra reclame maken voor het Zuid-Europese land, evenals de regio Emilia-Romagna in Noord-Italië.

F3-kampioen Piastri doet mee aan virtuele GP Oostenrijk

De regerend kampioen van de Formule 3, Oscar Piastri, zal dit weekend meedoen aan de virtuele Grand Prix van Oostenrijk. Dit meldt AutoAction. Hij zal gaan uitkomen voor Alpine, het team waar hij deel uitmaakt van het opleidingsteam. Eerder deze week werd ook al bekend gemaakt dat onder andere motorcrosskampioen Jeffrey Herlings zou gaan meedoen aan de virtuele race als coureur bij Red Bull. Ook andere bekende namen, zoals Real Madrid-doelman Thibaut Courtois en oud-F1 coureur Anthony Davidson, doen mee.

Ferrari trapt wintertest-weekend 2021 af met filmdag

Naar kennis van de Italiaanse tak van Motorsport.com heeft Ferrari een filmdag ingepland voor 11 maart. Een dag voordat de Formule 1-teams gaan beginnen met testen op Bahrain International Circuit zullen Carlos Sainz en Charles Leclerc dus al met de SF21 in actie komen. Tijdens deze shakedown mogen de coureurs gezamenlijk een maximum van honderd kilometer afleggen in de gloednieuwe Ferrari-bolide.

Williams testcoureur Nissany naar DAMS in F2

Roy Nissany, één van de testcoureurs bij Williams, zal dit jaar uitkomen voor DAMS in de Formule 2. Zo maakt het kampioenschap bekend op Twitter. De Israëlische coureur zal daarmee beginnen aan zijn derde seizoen in de opstapklasse, nadat hij eerder reed voor Trident en Campos. Vorig jaar eindigde hij op een negentiende plaats in het kampioenschap. Zijn beste resultaat was toen een achtste plek in België.

GP Imola heet komend seizoen: 'Grand Prix Made In Italy Emilia Romagna'

De race op het Circuit van Imola heeft de naam op de kalender bekend gemaakt. Wederom zal de race de Grand Prix van Emilia Romagna gaan heten, nu komt er echter een extra titelsponsor bij. De Italiaanse staat legt namelijk wat geld bij waardoor de race ook 'Made in Italy' toegevoegd zal krijgen aan de naam, zo weet Motorsport.com te melden.

Brown blij met Alonso als opponent: 'Hij is een dierbare vriend van het team'

McLaren CEO Zak Brown is blij dat zijn team de degens mag gaan kruisen met Fernando Alonso. De Spanjaard reed voordat hij zijn intermezzo begon bij het WEC, de Indy 500 en Dakar voor McLaren. Iets waar Brown nog steeds warme herinneringen aan heeft volgens GPFans. 'Hij zal een heel waardige opponent zijn voor komend seizoen. Hij is iemand die altijd gemotiveerd zal zijn. Ik ben in ieder geval blij voor hem. Hij is een goede vriend van ons team en daarbij ook een nabije vriend van mijzelf. Het is alleen jammer dat we niet zoveel succes hebben gehad samen', sluit Brown af.

Williams niet van plan dit seizoen op te offeren voor 2022

Ondanks de regelwijzigingen die in 2022 worden doorgevoerd, is Williams niet van plan om 2021 op te offeren voor een beter 2022. Zo meldt Motorsport.com. Het team uit het Britse Grove heeft een zwaar 2020 achter de rug, waarin het het eerste team werd sinds Manor in 2015 dat geen punten wist te pakken tijdens een seizoen. Toch wil Williams het niet laten gebeuren dat de focus of de auto van 2022 ten koste gaat van betere resultaten tijdens het aankomende seizoen.

Formule E toont nieuwe kalender voor 2021

De Formule E heeft vandaag hun nieuwe kalander getoond via hun verschillende social mediakanalen. Zo zal het seizoen beginnen op 26 en 27 februari met twee races in Ad Diriyah in Saudi-Arabië en ook eindigen met twee races, dit keer in het Chileense Santiago op 5 en 6 juni. Ook zal het elektrische straatracekampioenschap voor het eerst op een echte racebaan gaan rijden. Dit zal plaatsvinden op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia op 24 april.

F2-teameigenaar Campos overleden

Formule 2-teameignaar Adrian Campos is afgelopen nacht plotseling overleden. Dit maakt zijn team, Campos Racing, bekend op Twitter. De Spanjaard was zelf ook actief in de Formule 1 als coureur in 1987 en 1988. Ook stond hij aan het roer van het voormalige HRT. Zijn team in de Formule 2 was er al bij toen het nog onder de naam 'GP2' fungeerde. Campos is 60 jaar oud geworden.

Ticktum verhuist naar Carlin in F2

Dan Ticktum zal komend seizoen voor het team van Carlin uitkomen in de Formule 2. Dat maakt het Twitter-account van het kampioenschap bekend. De Engelsman reed in 2020 voor het team van DAMS. Met dat team behaalde Ticktum één overwinning in zijn thuisrace op Silverstone en nog twee andere podiums tijdens de twee weekenden in Oostenrijk. Hij eindigde op de elfde plaats en wil met Carlin nu dichter bij de top 5 komen in het kampioenschap.

Leclerc kent productief dagje in drie jaar oude Ferrari F1-bolide

Charles Leclerc heeft een fijn dagje sturen achter de rug. De stercoureur van het Formule 1-team van Ferrari heeft ter voorbereiding op het nieuwe seizoen de gehele dag mogen testen in de drie jaar oude SF71H. Op het circuit van Fiorano reed de Monegask ruim 100 ronden als onderdeel van een week lange test door de Scuderia. Woensdag zal Carlos Sainz instappen, wat tevens de eerste maal markeert dat de Spaanse rijder een F1-auto van Ferrari mag besturen.

Schumacher in actie in Ferrari-bolide

Mick Schumacher mag voorafgaand aan het Formule 1-seizoen meters maken in een Ferrari-bolide. Sky Sports Deutschland meldt dat de jonge Duitser de SF71H uit mag proberen, de bolide waar eerder Marcus Armstrong, Giuliano Alesi en Charles Leclerc ook al in plaatsnamen. Donderdagmiddag en vrijdagochtend is het de beurt aan de Haas-debutant om te wennen aan het vermogen en de g-krachten in een volwaardige F1-bolide.

Hamilton: 'Bij McLaren was ik enkelvoudig wereldkampioen gebleven'

Lewis Hamilton is van mening dat hij veel kampioenschappen mis was gelopen als hij in 2013 niet voor Mercedes had gekozen. Tegenover Mercedes-sponsor Crowdstrike meldt de Brit het volgende: 'Ik reed sinds mijn dertiende bij McLaren, dat was mijn familie en ik voelde mij daar erg veilig. Vertrekken zag ik dan ook zeker als een groot risico.'

'Ik had bij McLaren kunnen blijven. Maar achteraf, als we kijken naar wat er gebeurd was als ik niet naar Mercedes over was gestapt, kunnen we concluderen dat ik bij McLaren een enkelvoudig wereldkampioen gebleven was', suggereert de man die momenteel in gesprek is met Mercedes over een contractverlenging voor 2021.

Ferrari-junioren openen vijfdaagse test op circuit Fiorano

Het Formule 1-team van Ferrari bereidt zich gezellig voor op het nieuwe seizoen in Italië. De renstal uit Maranello werkt naar de openingsrace van dit kalenderjaar toe op het eigen circuit van Fiorano, alwaar het maandag drie jonge rijders een kans achter het stuur van de drie jaar oude SF71H heeft gegeven. Formule 2-coureurs Marcus Armstrong en Robert Shwartzman alsmede oud-Ferrari Driver Academy-lid Giuliano Alesi mochten de racewinnende bolide de sporen geven op de ijskoude baan. Later deze week zullen onder meer Charles Leclerc en Carlos Sainz het voorbeeld volgen.

Ocon zag Renault groeien: 'Ik denk dat we iets met de vinger aanraakten'

Esteban Ocon moest afgelopen seizoen wennen aan Renault en een nieuwe auto nadat hij de overstap maakte vanuit Racing Point, maar voelde al snel dat er steeds meer potentie in kwam. 'Uiteindelijk heb ik het gevoel dat we dat later in het jaar een stuk beter hebben gedaan en was ik gelukkiger met de auto', aldus Ocon tegenover Motorsport.com. 'Ik was het gelukkigst met de auto in Bahrein. Daar voelde de auto erg sterk aan. Ik denk dat we iets met de vinger aanraakten, en het was absoluut de goede weg en de juiste progressie.'

Pourchaire gepromoveerd naar Formule 2 bij ART Grand Prix

Théo Pourchaire mag aankomend seizoen plaatsnemen in de Formule 2 bij ART Grand Prix. De Fransman was vorig seizoen de verrassing van de Formule 3 en werd de jongste winnaar van het kampioenschap ooit op de Red Bull Ring. 'Ik ben erg blij dat ik door kan gaan met ART Grand Prix', aldus Pourchaire. 'Dit team gaf me vorig jaar de kans om in F3 te rijden en vergezelt me nu naar de poorten van de Formule 1, in F2. Het doel is om zoveel mogelijk ervaring op te doen en het hele seizoen vooruit te komen.'

Magnussen slaat aanbod uit Formule 1 af: 'Ik kan niet echt zeggen wie het was'

Kevin Magnussen zou een aanbod van een Formule 1-team hebben afgeslagen, zo laat hij weten tegen het Deense tijdschrift Dossier. 'Ik kan niet echt zeggen wie het was, want ik denk dat het iemand boos zal maken, omdat het een team was dat niet beter is dan Haas. Het is niet zo moeilijk om erachter te komen', aldus Magnussen. 'Ook al had ik de kans om in de Formule 1 te blijven, ik voelde me niet gemotiveerd om zo door te gaan. Ik had graag een kans gehad om te winnen met een van de grote teams.'

Renault-junior Zhou over kansen Formule 1: 'Laatste stap is de moeilijkste'

Guanyu Zhou komt aankomend seizoen wederom uit in de Formule 2 en heeft het gevoel dat hij dicht tegen de Formule 1 aanzit. 'Ik zou absoluut zeggen dat ik het dichtst ooit in de Formule 1 ben gekomen als Chinese coureur', begint Zhou tegenover AFP. 'Maar de laatste stap is de moeilijkste, omdat je naast de Superlicentie ook de kansen of plaats moet hebben om erin te springen. China ondersteunt me om mijn droom te verwezenlijken, en ook de droom van de Chinese motorsportfans', sluit de Renault-junior af.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws