Scarborough ziet bom barsten bij Mercedes: 'Er vindt bijna een soort burgeroorlog plaats'

| door Mike van Weert

Craig Scarborough denkt dat er momenteel een soort burgeroorlog plaatsvindt binnen het team van Mercedes. De Duitse renstal was in Bahrein niet competitief en daarmee lijkt het team de trend van vorig seizoen door te zetten. De belangrijke spelers binnen Mercedes zijn dan ook kritisch op het concept van de W14. Het is echter de vraag of Mercedes nu wel moet gaan voor een nieuw concept en of dat in de budgetlimieten past.

Toto Wolff heeft al aangegeven dat hij een andere richting op wil. Desalniettemin is dat makkelijker gezegd dan gedaan. 'Mercedes staat voor een erg moeilijke keuze, omdat het al een ontwikkelingsprogramma heeft lopen', vertelt Scarborough op het YouTube-kanaal van Peter Windsor. 'De vloer is het eerste dat veranderd wordt. We weten niet hoe belangrijk het is, maar als er iets aan de auto moet worden veranderd, zou de onderkant het eerste zijn om te veranderen.'

Deze veranderingen kunnen volgens teambaas Wolff niet snel genoeg komen. De Oostenrijker liet zich na de Grand Prix van Bahrein zeer kritisch uit over de auto. 'Men vraagt zich af hoeveel deze felle uitspraken te maken hebben met wat ingenieurs, van James Allison tot iedereen in Brackley, moeten doen om deze auto competitief te maken. Gezien hun succes in de afgelopen tien jaar moet je geloven dat ze weten hoe ze het moeten doen. Dus er vindt bijna een soort burgeroorlog plaats.'

'Dat is wat Mercedes tegenhoudt'

Als Mercedes met een B-auto komt, dan wordt er al snel gewezen naar het budgetplafond. Volgens Scarborough zijn er wel manieren om binnen de perken te blijven. 'Het zou voornamelijk een aerodynamische upgrade van de auto en de ophanging kunnen zijn, wat binnen het budgetlimiet haalbaar is. Ze moeten het wel snel doen, anders heeft het geen zin om het geld uit te geven. En dan zijn er de beperkingen van aero-tests, die hen veel zullen beperken. Dat is het probleem, dat is de zaak die hen tegenhoudt.'

Lees ook
Lees ook

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen